تاریخ 1401/08/25         ساعت 13:27:04     گروه خبری مقالات

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که امروزه متخصصان فناوری اطلاعات با آن مواجه هستند، نیاز فوری‌تر به امنیت شدید است. خدمات برای همگام شدن با شبکه جهانی شده فزاینده مشتریان و ذینفعان تلاش می کنند و با این چالش خطر نقض داده ها نیز به همراه دارد. با وجود برخی نقض‌های اطلاعاتی با مشخصات بسیار بالا در سال‌های اخیر، عموم مردم نگرانی‌های مشروعی در مورد امنیت اطلاعات آنلاین خود دارند.
تصویر


چرا باید از یک فرآیند احراز هویت چند عاملی استفاده کنید؟

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که امروزه متخصصان فناوری اطلاعات با آن مواجه هستند، نیاز فوری‌تر به امنیت شدید است. خدمات برای همگام شدن با شبکه جهانی شده فزاینده مشتریان و ذینفعان تلاش می کنند و با این چالش خطر نقض داده ها نیز به همراه دارد. با وجود برخی نقض‌های اطلاعاتی با مشخصات بسیار بالا در سال‌های اخیر، عموم مردم نگرانی‌های مشروعی در مورد امنیت اطلاعات آنلاین خود دارند.

هکرها و دزدان داده در حال حاضر نه تنها شرکت ها یا مشاغل بزرگ بلکه افراد خصوصی و مشاغل کوچک را نیز هدف قرار می دهند. در واقع، 31 درصد از تمام حملات هدفمند، مشاغل کوچک را هدف قرار می دهند، که به خوبی مشاغل بزرگتر بیمه نیستند. بنابراین، عاقلانه است که نگاه دقیقی به نحوه برخورد با چالش امنیت در هنگام اجرای یک وب سایت داشته باشیم.

ممکن است در سال گذشته متوجه شده باشید که سرویس های وب مانند گوگل و فیس بوک اکنون از فناوری هایی غیر از ورود رمز عبور ساده استفاده می کنند. وب سایت ها به طور فزاینده ای به احراز هویت چند عاملی روی می آورند تا اطمینان حاصل کنند که داده های مصرف کننده خود به خوبی محافظت می شوند.

در اینجا به چند دلیل اشاره میکنیم.

امنیت قوی تر:

MFA از سه عنصر اساسی تشکیل شده است: رمز عبور، احراز هویت از طریق دستگاه تلفن همراه، یا شناسایی شخصی، مانند فناوری تشخیص صدا یا اثر انگشت. این به یک فرض اساسی خلاصه می شود احراز هویت بر اساس چیزی که فقط کاربر می تواند ارائه دهد.  

بنجامین دی استفنسون، نویسنده Academized and Revieweal می نویسد: «در گذشته، کاربران به طور سنتی تنها به رمزهای عبور تکیه می کردند، اما به طور فزاینده، با گسترش بیشتر داده ها و استفاده هکرها از هوش مصنوعی پیشرفته تر، این رمزهای عبور را می توان به سرعت رمزگشایی کرد. اغلب این امر باعث می‌شود تا کاربران کاملاً برای حمله باز شوند، بدون اینکه آن را ببینند.»  

برای مبارزه با این نقض، صنعت امنیت داده ها از فناوری های نوظهور برای اجرای مراحل بیشتر در فرآیند ورود استفاده کرده است. با افزایش دسترسی به فناوری تلفن همراه، یک رویکرد یکپارچه برای ورود به سیستم صورت گرفته است. علاوه بر این، همانطور که فناوری تشخیص صدا، چهره و اثر انگشت پیشرفت کرده است، فناوری های وب نیز توانایی شناسایی ویژگی های منحصر به فرد کاربر را دارند.  

محافظت در برابر نرم افزارهای مخرب:

مهم است که نه تنها وب سایت های خود را به رویکرد چند عاملی برای ورود به سیستم تشخیص دهید، بلکه باید به طور فعال آن را در جهان گسترده تر تبلیغ کنید. بسیار شبیه ویروس‌های ارگانیک، کاربری که رویکردی آرام به امنیت سایبری خود دارد، خطر تبدیل شدن به یک خطر برای داده‌هایی را که با آن‌ها در تعامل است، دارد.  

کارل هیگینسون، نویسنده محتوای امنیتی در Boomessays و UKWritings، می نویسد: «وقتی یک رخنه رخ می دهد و نرم افزار مخرب نصب می شود، امنیت وب به طور کلی به خطر می افتد، نرم افزار ضد ویروس و فایروال ها در مبارزه با حملات مخرب بسیار خوب هستند، اما در هنگام رمزگذاری. نقض شده است، این یک درب پشتی برای چنین حملاتی فراهم می کند.»  

اعتماد بیشتر به وب سایت های ارائه دهنده MFA

با دانستن موارد فوق، بسیاری از کاربران وب به طور فزاینده ای نسبت به سرویس های وب که از اقدامات امنیتی به روز استفاده نمی کنند، محتاط هستند. به کاربران خود نشان دهید که احراز هویت چندعاملی را ارائه می دهید، پروتکل های امنیتی شما را قانونی می کند و کسب و کار شما را به عنوان قلعه ای در برابر حملات بدافزار و داده ها ارتقا می دهد.  

اینترنت به عنوان یک کل مستعد مجرمان سایبری مخرب شده است، که نه تنها داده ها را می دزدند بلکه دستکاری یا تخریب می کنند، حتی برخی از آنها برای ترویج ایدئولوژی های خصمانه استفاده می کنند. به همین دلیل، کاربران برای تایید اعتماد به سرویس های وب ایمن به احراز هویت نگاه می کنند.  

نتیجه گیری:  

در نهایت، برای بسیاری از کاربران، رمزهای عبور کمی دردسر ساز بوده است. به خاطر سپردن یا به‌روزرسانی رمزهای عبور به روش‌های مبتکرانه‌تر، ردپایی از گذرواژه‌ها بر جای گذاشته است که اگر توسط مجرمان سایبری کشف شوند. می تواند کاربر را برای حملات باز کند.

فرآیند احراز هویت چند عاملی، با استفاده از تلفن همراه و فناوری شناسایی، این فرآیند را ساده می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد بدون وسوسه کردن کاربران برای مستند کردن رمزهای عبور خود، دسترسی داشته باشند. منبع مقاله