تاریخ 1401/07/30         ساعت 11:46:55     گروه خبری مقالات

در پنج سال گذشته، فناوری به شدت صنعت بانکداری را مختل کرده است و نحوه عملکرد کسب و کارها را تغییر داده است. خدمات مالی دست اول این را تجربه کرده است. بسیاری از بانک های خرده فروشی در حال حاضر با موفقیت نیازهای دیجیتال مشتری مدرن را برآورده می کنند. بانکداری تجاری نیز اکنون به این روند رو به رشد رسیده است و در این مقاله، پنج مورد از مهم ترین فناوری هایی را که قرار است آینده بانکداری تجاری را متحول کنند، انتخاب می کنیم.
تصویر


پنج فناوری که آینده بانکداری تجاری را متحول می کند.

در پنج سال گذشته، فناوری به شدت صنعت بانکداری را مختل کرده است و نحوه عملکرد کسب و کارها را تغییر داده است. خدمات مالی دست اول این را تجربه کرده است. بسیاری از بانک های خرده فروشی در حال حاضر با موفقیت نیازهای دیجیتال مشتری مدرن را برآورده می کنند. بانکداری تجاری نیز اکنون به این روند رو به رشد رسیده است و در این مقاله، پنج مورد از مهم ترین فناوری هایی را که قرار است آینده بانکداری تجاری را متحول کنند، انتخاب می کنیم.÷  

1-بیومتریک و امنیت:

هنگام اتخاذ روش‌های پرداخت جدید، بانک‌ها باید تعادلی بین سهولت استفاده، سهولت دسترسی و نیاز به حفظ امنیت دقیق ایجاد کنند. احراز هویت با اثر انگشت اکنون در حال استفاده اصلی است و به سرعت جای خود را به جدیدترین قابلیت تشخیص چهره می دهد. قبلاً دیده‌ایم که روش‌های پرداخت مصرف‌کننده با استفاده از احراز هویت بیومتریک به طور فزاینده‌ای در حال تبدیل شدن به جریان اصلی هستند، بنابراین بعید به نظر می‌رسد که مدت زیادی طول بکشد تا مشتریان شرکتی انتظار مشاهده مشابهی را داشته باشند.  

گسترش این قابلیت به کارت های شرکتی این پتانسیل را دارد که فرآیند پرداخت های تجاری را یکپارچه تر و ایمن تر کند. در حالی که چالش‌ها باقی مانده است، کیف پول‌های موبایلی که برای انجام پرداخت‌های ایمن با این کارت‌ها، چه از طریق تلفن یا از طریق «سلفی» احراز هویت شده باشند، به ویژگی‌های شخصی افراد وابسته هستند، یک مسیر بالقوه به جلو ارائه می‌دهند.  

2-نقش رو به رشد هوش مصنوعی (AI) :

اتوماسیون جایگزینی انسان با ماشین برای انجام اقدامات تکراری به طور چشمگیری تعداد تراکنش های مالی را در یک سازمان افزایش می دهد. با این حال، در حالی که می تواند فرآیندهای بسیار بیشتری را نسبت به انسان ها ردیابی و ذخیره کند و به طور دقیق تر حداقل در حال حاضر نمی تواند خدمات سطح بعدی را که بسیاری از مشتریان از شرکای مالی خود انتظار دارند ارائه دهد: برنامه ریزی و مدل سازی.  

هوش مصنوعی به سرعت در حال تثبیت خود به عنوان قطعه گمشده پازل است که جریان های مختلف داده ایجاد شده توسط تراکنش های خودکار را می گیرد و آنها را برای کشف الگوها به هم می پیوندد. همه اینها برای بانک های تجاری بسیار مهم است، زیرا الگوهای هزینه و کارایی به طور بالقوه می توانند بینش های ارزشمندی را ارائه دهند که مشتریان می توانند برای بهبود سلامت مالی خود از آنها استفاده کنند.  

3- API ها – رویکردی که زمان آن فرا رسیده است:

همانطور که در بسیاری از بخش‌های دیگر اقتصاد اتفاق می‌افتد، بانک‌های تجاری بر ارائه تجربیات بهتر برای مشتریان متمرکز شده‌اند و با انجام این کار، برنده شدن در تجارت جدید و کاهش نرخ‌های ریزش می‌شوند. خواسته‌ها و انتظارات مشتریان به سرعت فناوری پیشرفته‌ای که در معرض آن هستند حرکت می‌کند، بنابراین فشار فزاینده‌ای بر صنعت بانکداری برای ارائه سریع خدمات دیجیتال جدید، با استفاده آسان و بدون اصطکاک وجود دارد.  

رابط های برنامه نویسی کاربردی (API) فناوری مبادله داده های مشتری با طرف های دیگر را به روشی ساده و ایمن فراهم می کنند که نوآوری سریع در محصولات و خدمات را تسهیل می کند. ایجاد برنامه های کاربردی جدید مانند بانکداری صوتی، P2P، پردازش وام و مدیریت ریسک و استفاده از API ها به عنوان بلوک های سازنده، اکنون به عنوان بهترین راه برای همگام شدن با چالش های نوآوری پیش روی صنعت مالی تلقی می شود.  

فین‌تک‌ها با ایجاد اپلیکیشن‌هایی که راه‌حل‌های صنعت بانکداری را به چالش کشیده و در برخی موارد از آنها پیشی گرفته‌اند، بر چشم‌انداز API تسلط یافته‌اند.  

برای حفظ سرعت، بانک‌ها اکنون باید یا سرمایه‌گذاری هنگفتی برای توسعه این فناوری انجام دهند یا با فین‌تک‌ها شریک شوند تا بتوانند مؤثرتر و کارآمدتر باشند. بهبود تجربه مشتری بسیار بیشتر از آن چیزی که هر نهاد به تنهایی می تواند انجام دهد.  

4- ePayables- عبور از مصرف کننده به دنیای تجاری:

استفاده از انواع مختلف پرداخت (مجازی یا از طریق کیف پول تلفن همراه) تا حدی پاسخی به مصرف کننده بودن تجربه مالی ما است. مشتریان شرکتی نمی‌توانند درک کنند که چرا پرداخت‌ها باید همچنان یک فرآیند پرزحمت افزایش فاکتورها و سفارش‌های خرید، درخواست چک چاپی یا حواله بانکی و ایجاد شرایط پرداخت طولانی باشد.  

در عوض، بی واسطه بودن یک کارت واقعی، مجازی یا تعبیه شده در یک برنامه همه عناصر فوق را به هم پیوند می دهد. قابلیت ردیابی بی‌نظیری را می‌دهد و به راحتی به نرم‌افزار مدیریت مالی اضافه می‌شود.  

از لحاظ تاریخی، پرداخت با استفاده از کارت به عنوان یک مولد بدهی در نظر گرفته شده است. به هر حال کارت های اعتباری سود دارند. با این حال، استفاده از کارت‌های پرداخت به‌عنوان جایگزینی برای شرایط فاکتور، آن‌ها را به ابزاری مفید تبدیل می‌کند، نه تنها برای بهبود وضعیت سرمایه در گردش شرکت، بلکه برای بهبود قابلیت ردیابی، امنیت و سطح کنترلی که می‌تواند بر هزینه‌های تجاری اعمال شود.  

5-سیستم های مدیریت هزینه (EMS) - بهره مندی از یک دیدگاه جامع:

سیستم‌های مدیریت هزینه (EMS) تنها یکی از بسیاری از ابزارهایی است که می‌توان آن‌ها را در یک دیدگاه مالی جمع کرد و به کسب‌وکارها کمک کرد کنترل بیشتری بر هزینه‌ها داشته باشند.  

برخلاف سیاست‌های هزینه نوشته شده و نرم‌افزار مدیریت تراکنش‌های جداگانه، یک EMS سیاست‌های هزینه‌ای را در تکنو تعبیه می‌کند.  

منطق، اجازه می دهد تا مصالحه و تایید در زمان واقعی انجام شود.  

نتیجه گیری:  

تا به حال، بانکداری خرد در پذیرش فناوری‌های جدید و اختلالات دیجیتال جلوتر بوده است و بانکداری تجاری در مقایسه با آن کند به نظر می رسد. این وضعیتی است که به سرعت در حال تغییر است زیرا بانک‌های خصوصی نیاز به استفاده از جدیدترین فناوری‌ها را دارند تا اطمینان حاصل کنند که مشتریان تجاری همان نوع مزایا را به دست می‌آورند. از کارایی گردش کار گرفته تا تجربه‌های شهودی و اولیه تلفن همراه. این روندی است که در حال افزایش است و احتمالاً در سال های آینده شتاب بیشتری خواهد گرفت.