تاریخ 1401/06/19         ساعت 11:28:29     گروه خبری مقالات

نئوبانک ها به بسیاری از کارآفرینان در سراسر جهان در مدیریت امور مالی خود کمک می کنند. اگرچه بانک‌های سنتی به عنوان بازیگران مسلط در صنعت باقی مانده‌اند، بسیاری از مردم به جای آن، نئوبانک‌ها را برای خدمات بانکی خود انتخاب کرده‌اند، که باعث می‌شود ما بپرسیم: در این مقاله به این سوال مانند سایر سوالات مرتبط می پردازیم. ما بانک‌های نئوبانک را تعریف می‌کنیم، مزایا و معایب آن‌ها را مورد بحث قرار می‌دهیم و تفاوت‌های بانکداری سنتی و نئوبانک را با هم مقایسه می‌کنیم.
تصویر


آیا نئوبانک ها آینده بانکداری هستند؟

نئوبانک ها به بسیاری از کارآفرینان در سراسر جهان در مدیریت امور مالی خود کمک می کنند. اگرچه بانک‌های سنتی به عنوان بازیگران مسلط در صنعت باقی مانده‌اند، بسیاری از مردم به جای آن، نئوبانک‌ها را برای خدمات بانکی خود انتخاب کرده‌اند، که باعث می‌شود ما بپرسیم:  

در این مقاله به این سوال مانند سایر سوالات مرتبط می پردازیم. ما بانک‌های نئوبانک را تعریف می‌کنیم، مزایا و معایب آن‌ها را مورد بحث قرار می‌دهیم و تفاوت‌های بانکداری سنتی و نئوبانک را با هم مقایسه می‌کنیم.  

نئوبانک چیست؟

نئوبانک ها شرکت های فناوری مالی هستند که فقط خدمات مالی آنلاین ارائه می کنند. آنها شعبه های فیزیکی ندارند و بنابراین مشتریان امور مالی خود را از طریق وب سایت و/یا برنامه مدیریت می کنند.  

نئوبانکینگ در سال 2022 چیست؟

نئوبانک به عنوان بانک های دیجیتال بدون شعبه فیزیکی عمل می کند و خدماتی را ارائه می دهد که بانک های سنتی ارائه نمی دهند. نئو بانک از فناوری هایی مانند هوش مصنوعی و رایانش ابری برای ارائه خدمات بسیار شخصی سازی شده با هزینه های بسیار کمتر استفاده می کند.  

تمرکز بر رضایت مشتری و تجربه مشتری در چشم انداز مالی هند اهمیت بیشتری پیدا می کند. بانک های سنتی نمی توانند تمام خدمات مورد انتظار مشتریان را ارائه دهند. نئوبانک ها امیدوارند این شکاف را پر کنند.  

بانک‌های هندی به زیرساخت‌های قدیمی متکی هستند و نمی‌توانند خدمات مالی مانند PG (درگاه‌های پرداخت)، نرم‌افزار صورت‌حساب و ابزارهای مدیریت نقدی را به SMEها و استارت‌آپ‌ها ارائه کنند. با توجه به این نابرابری و رشد انفجاری فناوری تلفن همراه، بانک ها به طور منطقی در موقعیتی قرار دارند که با سایر موسسات مالی ادغام شوند.  

تفاوت های کلیدی بین نئوبانکینگ و بانکداری سنتی چیست؟

اکثر نئوبانک‌ها مجوزهای بانکی خود را از بانک‌های بزرگ اجاره می‌کنند، زیرا با توجه به اندازه کوچک نئوبانک‌ها، هزینه دریافت مجوز بسیار بالا و فرآیند بسیار اداری بسیار زیاد است. از سوی دیگر، بانک های سنتی دارای مجوز کامل و وکالت هستند.  

تفاوت دیگر را می توان در سهولت سوار شدن یافت. ثبت نام برای یک نئوبانک فوق العاده آسان است و می توان آن را در چند دقیقه از طریق برنامه یا وب سایت تکمیل کرد. مشتری شدن در یک بانک سنتی بیشتر طول می کشد و اغلب نیاز به ارائه مدارک زیادی دارد.  

در نهایت، بانک های سنتی از ترکیبی از شعب فیزیکی و خدمات آنلاین استفاده می کنند. در مقابل، نئوبانک‌ها کاملاً دیجیتال هستند، به این معنی که می‌توانید تمام امور مالی خود را از طریق تلفن هوشمند یا رایانه مدیریت کنید، و این امر را برای مشتریانی که از فناوری آگاه هستند ایده‌آل می‌کند.  

پشت محبوبیت نئوبانکینگ چیست؟

به راحتی می توان فهمید که چرا نئوبانک ها مشتریان جدید زیادی را جذب کرده اند و به بانک های سنتی فرصت داده اند تا پول خود را به دست آورند.  

اولاً، با توجه به اینکه آنها اولین شرکت های فناوری هستند، فناوری برنامه های نئوبانک از بالاترین کیفیت برخوردار است. استفاده آنها از هوش مصنوعی (AI) و تجزیه و تحلیل ابری به آنها اجازه می دهد تا محصولات و تجربه مشتری بالاتری نسبت به بانک های سنتی ارائه دهند. اگر سواد فن آوری دارید و ترجیح می دهید از برنامه ها استفاده کنید تا با افراد برخورد کنید، منطقی است که به یک نئوبانک بروید.  

مزیت دیگر این است که از آنجایی که آنها بانک های رسمی نیستند، مشمول مقررات کمتری هستند. این آنها را زیرک تر می کند، ریسک اعتباری آنها را کاهش می دهد و به آنها امکان می دهد هزینه های خود را پایین نگه دارند. آنها سپس این پس انداز را از طریق محصولات کم هزینه و حتی گاهی رایگان به مشتریان منتقل می کنند.  

در نهایت، نئوبانک‌ها تمایل دارند نسبت به بانک‌های سنتی نرخ‌های بهره بالاتری را در حساب‌های خود ارائه دهند. این به این دلیل است که آنها نسبت به بانک‌های بزرگ هزینه‌های سربار کمتری دارند (یعنی هزینه‌های اجاره)، بنابراین به آنها انعطاف‌پذیری مالی می‌دهند تا نرخ‌های رقابتی‌تری را به مشتریان خود ارائه دهند.  

مزایای نئوبانکینگ چیست؟

از آنجایی که نئوبانک ها به صورت آنلاین قابل دسترسی هستند، خریداران مزایای زیادی دارند. اینها فاکتورهای مهمی هستند که باید در هنگام جستجوی خدمات نئوبانکینگ در نظر بگیرید.  

• ایجاد حساب کاربری ساده و بدون دردسر

بر کسی پوشیده نیست که باز کردن حساب در بانک چقدر دشوار است. اگرچه این روند مانند گذشته پیچیده نیست، اما هنوز هم برخی از مشکلات وجود دارد. با این حال، با نئوبانک، می توان این فرآیند خسته کننده را به طور کامل حذف کرد.باز کردن حساب در نئوبانک‌ها آسان است، مهم نیست کجا هستید و مهم نیست از چه دستگاهی استفاده می‌کنید. تنها در چند دقیقه، حساب شما آماده است! وقتی ویترین فیزیکی وجود ندارد، باز کردن یک حساب کاربری جدید نیازی به سفر ندارد.  

• فرآیند یکپارچه پرداخت های بین المللی

بانک‌های سنتی ممکن است کارت‌های نقدی یا کارت‌های اعتباری سازگار با تراکنش‌های بین‌المللی صادر نکنند. ممکن است از شما خواسته شود که درخواست ارتقا دهید و در نهایت یک کارت نقدی یا اعتباری دریافت کنید که تراکنش های بین المللی را ارائه می دهد.حساب نئوبانکینگ شما این امکان را برای شما فراهم می کند تا با نرخ ارز فعلی معامله و خرید کنید  

• رابط کاربری آسان برای استفاده

برخلاف سایر بانک ها، نئوبانکس متعهد به ارائه خدمات عالی به مشتریان است. دیگر لازم نیست در یک وب سایت بانکداری خالص کند یا غیرقابل اطمینان حرکت کنید، همچنین نباید نگران داشتن یک برنامه تلفن همراه باشید که نیازهای شما را برآورده نمی کند.  

از آنجایی که نئوبانک ها نیازهای مشتریان متوسط را برآورده می کنند و استفاده از آنها آسان است، به سرعت در هند محبوبیت پیدا کرده اند.  

• گزارش با اطلاعات

در یک بانک نئو، تراکنش ها می توانند فورا انجام شوند. جزئیات تراکنش ها فوراً پر می شوند، بنابراین شما همیشه به روز ترین موجودی را در برنامه خود دارید.  

این برنامه به شما امکان می دهد به راحتی هزینه های خود را پیگیری کنید و حتی اهداف پس انداز را تعیین کنید که می توانید برای نیازهای خود سفارشی کنید. این برنامه به شما کمک می کند تا امور مالی خود را با دقت و کارایی بیشتری مدیریت کنید.  

معایب نئوبانکینگ چیست؟

نئوبانک ها برای افرادی که سواد فنی چندانی ندارند، می تواند خسته کننده باشد. اگر حوصله ندارید تا با آخرین روندهای فناوری همراه شوید، احتمالاً نئوبانک ها برای شما مناسب نیستند.  

ثانیاً، از آنجایی که نئوبانک‌ها به طور کامل چارتر یا مجوز ندارند، اگر با برنامه، خدمات آن‌ها یا ارائه‌دهندگان خدمات شخص ثالث غیرقانونی مشکل دارید، ممکن است راه‌حل‌های قانونی یا پروتکل‌های رسمی برای کمک به شما نداشته باشید. اگر نئوبانک منتخب شما با مشکلات مالی مواجه شود، این امر می تواند به ویژه خطرناک باشد، و بنابراین بسیار مهم است که در مورد پروتکل های امنیتی نئوبانک خود تحقیق کنید تا مطمئن شوید که پول شما بیمه می شود.  

سوم، اگر به وام های تجاری نیاز دارید، بعید است که نئوبانک ها آنچه را که نیاز دارید به شما بدهند. در حالی که این به آرامی در حال تغییر است، نئوبانک ها وام های تجاری بزرگی را به مشتریان خود ارائه نمی دهند، به این معنی که برای دریافت چنین تامین مالی باید به یک بانک سنتی مراجعه کنید. علاوه بر این، اگر اغلب متوجه می‌شوید که تراکنش‌های مالی پیچیده‌ای را انجام می‌دهید، رفتن به شعبه بانکداری فیزیکی برای انجام این کار آسان‌تر است.  

نتیجه گیری:  

بر اساس روندهای فعلی، نئوبانک ها در موقعیت بسیار خوبی برای تبدیل شدن به پیشروان صنعت در بانکداری قرار دارند. آینده جامعه ما آینده ای است که در آن فناوری تقریباً در تمام جنبه های زندگی ما حضور خواهد داشت. این بدان معنی است که مشاغلی که فناوری را در مرکز محصولات خود قرار می دهند، احتمالاً به بازیگران مسلط در صنایع مربوطه تبدیل می شوند. صنعت بانکداری سریعتر از همیشه در حال تغییر است. متأسفانه بانک‌های سنتی در ایجاد تغییرات واقعی بسیار کند عمل کرده‌اند، اما فین‌تک و سازمان‌های رقیب آن‌ها را مجبور به تغییر می‌کنند. در حالی که بعید است بانک های سنتی به طور کامل ناپدید شوند، اما اگر بخواهند رشد کنند و در هنگام استفاده برای مجوزهای خود در گمنامی فرو نروند، باید تکامل پیدا کنند. فین‌تک‌ها دائماً در حال پیشروی هستند، فناوری‌های جدید را روی میز می‌آورند و رویکردهای نوآورانه را اتخاذ می‌کنند، همگی با هدف ایجاد تجربه‌ای شگفت‌انگیز برای مشتری. دقیقاً به همین دلیل است که آنها به گسترش سهم بازار خود ادامه می دهند و هر سال تعداد بیشتری از مشتریان را به دست می آورند و بانک های سنتی عقب خواهند