پرداخت دیجیتال چیست و چگونه کار می کند؟
در طول سالیان متمادی، صنعت بانکداری با تغییرات عظیمی به خصوص از نظر دیجیتالی شدن مواجه بوده است. با این حال، این تغییر این فرصت را برای بانکداران فراهم کرده است تا با دید جدیدی با مشتریان تعامل کنند. از آنجایی که بانکها در پاسخ به دیجیتالی شدن و افزایش رقابت، مدلهای ورود به بازار (GTM) خود را تغییر میدهند، رهبران درآمد با سؤالات متعددی در مورد «چگونه» و «چقدر سریع» تغییر میکنند. متعادل کردن سرعت تغییرات، مرتب کردن گزینههای GTM و به طور همزمان افزایش درآمد پیچیده است، و این امر در حال حاضر برای بسیاری از بانکها امری غالب است.
ایجاد حرکت با دیجیتالی شدن:
در دنیایی که فناوری در خط مقدم است، استقبال از دیجیتالی شدن میتواند خدمات مشتریان را بهبود بخشد و همچنین به کاهش خطای انسانی و ایجاد وفاداری قوی مشتری کمک کند. صنعت بانکداری فرصتی منحصر به فرد برای تأثیرگذاری بر ترجیحات مشتریان برای پلتفرمهای دیجیتال دارد و در عین حال روابط را تقویت میکند.
پلتفرمهای دیجیتال زمانهای چرخه فروش سریعتر را تسهیل میکنند و پوشش مجدد را برای نقشهای رو به رو مشتری ایجاد میکنند. مدل های پوشش گذشته باید و به سرعت تغییر کند. پس از همه گیری و مدیریت حساب مجازی در حال تحول و تعاملات بالقوه یک پیچیدگی حجم کار اضافی بوده است. انتظارات و اهداف عملکرد و همچنین برنامه های تشویقی سنتی که این رفتارهای مورد نیاز جدید را هدایت می کنند، باید هوشمندانه اصلاح شوند. ثابت شده است که دیجیتالی شدن به همه این جنبه ها کمک می کند.
در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام پرداختن به مدل های پوشش جدید در نظر بگیرید:
• نقشهای خط مقدم جدید مانند (RMs)، تیمهای پشتیبانی و تراز کردن فرآیندها را تعریف کنید. ابزارهایی را با هم ادغام کنید که باعث فعالسازی می شوند.ت های داخلی
• ساختار سازمانی بهینه را در بین بخشها ایجاد کنید که تحول دیجیتال را افزایش دهد.
• مشخص کنید که چه تعداد و چه نوع منابع تجاری برای حفظ سهم بازار و جلوگیری از رقابت مورد نیاز است.
• اطمینان حاصل کنید که اهداف و طرحهای پاداش تشویقی با استراتژی فروش و بهترین شیوههای طراحی مشوق هماهنگ هستند.
• معیارهای عملکرد استراتژیک و مدیریتی را که برای هدایت رشد درآمد سودآور ضروری هستند، تعیین کنید.
استفاده از ابزارهای فعال سازی فروش برای افزایش رشد درآمد:
در دنیای امروز، انتظارات بالاتری برای افزایش درآمد در بخش بانکی وجود دارد. بانکداران تجاری به دنبال این هستند که در رویکرد پوشش خود به فروش متمرکزتر شوند. بر اساس نظرسنجی اخیر بانکی الکساندر در سال 2022، مشخص شد که بانکها به دنبال تقویت رشد خود با بهبود کتابهای فرآیند فروش، پذیرش مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و سایر عناصر حیاتی GTM هستند. دیگر چالشهای کلیدی شامل اولویتبندی اهداف مبتنی بر قلمرو، هدفگذاری و ایجاد تعادل در تعاملهای مجازی در مقابل حضوری است. فشار بر سازمان GTM مدیران روابط، فروشندگان برای تمرکز بر حفظ و رشد سهم بازار در یک محیط رقابتی است.
پذیرش مدل های پوشش برای ایجاد روابط قوی:
وقتی صحبت از مدلهای پوشش میشود، بانکهای بزرگتر معمولاً مدلهای پوشش پیچیدهتری دارند و گزینههای زیادی برای انتخاب دارند، در حالی که بانکهای کوچک سؤالاتی در مورد چگونگی مقیاسبندی عملیات و جذب مشتری جدید دارند. از آنجایی که نیازهای مشتریان تغییر کرده است، بانک ها باید زیرک بمانند و مدل های پوشش را به سرعت پیکربندی کنند.
همچنین درک درستی از فرصت بازار قابل آدرس دهی توسط بخش مشتری بسیار مهم است. این به بانکداران کمک می کند تا بفهمند مرتبط ترین و قابل آدرس ترین فرصت در کجا قرار دارد و اطلاع می دهد که اولویت های GTM و فعالیت های هدف گذاری فروش پایین دستی باید در اولویت قرار گیرند. بسیاری از موفقترین سازمانهای بانکی امروزی از برقراری ارتباط با آنچه فروخته میشود دور شدهاند و به جای آن بر موارد استفاده خاصی که به مشتریان کمک میکنند تمرکز میکنند.
نتیجه گیری:
از آنجایی که صنعت همچنان با روندهای در حال تغییر سازگار است، همیشه مهم است که بانک ها مدل های فعلی GTM خود را ارزیابی کنند و اهرم های مناسب برای رشد را با دقت انتخاب کنند و دیجیتالی شدن را در خط مقدم نگه دارند. برای کنترل آینده، بانکها میتوانند استراتژی، ساختار و نقشههای راه مدیریت خود را ارزیابی کنند و انواع الزامات GTM را برای جلب اعتماد و موفقیت با مشتریان در نظر بگیرند.