تاریخ 1401/03/04         ساعت 11:54     گروه خبری مقالات

در این دوره از تعاملات و معاملات بدون تماس، بسیاری از محصولات در حال تغییر نحوه انجام کارها هستند، به ویژه در امور مالی. و این راه حل های نرم افزاری که بازی را تغییر می دهند بهتر از کیف پول های دیجیتال (یا کیف پول های الکترونیکی) نیستند.در این مقاله در مورد فناوری کیف پول الکترونیکی و نحوه عملکرد آن صحبت می کنیم. برای کشف ویژگی ها و مزایای کلیدی کیف پول دیجیتال، ادامه مطلب را بخوانید.
تصویر


کیف پول الکترونیکی برای چه مواردی استفاده می شود؟

در این دوره از تعاملات و معاملات بدون تماس، بسیاری از محصولات در حال تغییر نحوه انجام کارها هستند، به ویژه در امور مالی. و این راه حل های نرم افزاری که بازی را تغییر می دهند بهتر از کیف پول های دیجیتال (یا کیف پول های الکترونیکی) نیستند.  

پیش‌بینی‌های بازار تخمین می‌زند که بازار پرداخت‌های موبایلی و کیف پول‌های دیجیتال می‌تواند تا قبل از پایان سال 2025 تا 26 درصد رشد کند. این توضیح می‌دهد که چرا شرکت‌ها، خرده‌فروشان و مصرف‌کنندگان اکنون این پرداخت‌های کیف پول آنلاین را به تراکنش‌های حضوری ترجیح می‌دهند.  

در این مقاله در مورد فناوری کیف پول الکترونیکی و نحوه عملکرد آن صحبت می کنیم. برای کشف ویژگی ها و مزایای کلیدی کیف پول دیجیتال، ادامه مطلب را بخوانید.  

کیف پول دیجیتال چیست؟

کیف پول دیجیتال یک برنامه نرم افزاری، سرویس آنلاین یا دستگاه الکترونیکی است که داده های پرداخت کاربران را ذخیره می کند و پرداخت ها را پردازش می کند. به غیر از اطلاعات پرداخت، می توانید رمز عبور، اسناد و کوپن ها را نیز در کیف پول الکترونیکی خود ذخیره کنید.

کیف پول الکترونیکی چگونه کار می کند؟

برای درک اصل کار کیف پول الکترونیکی، اجازه دهید یک سناریوی نمونه را معرفی کنیم. در اینجا بازیکنان کلیدی هستند:  

1-مصرف کننده (دارنده کارت)  

2-دستگاه (گوشی هوشمند، آی پد و غیره)  

3-درخواست کننده رمز (تأمین شده توسط ارائه دهنده خدمات پرداخت)  

4-خدمات توکن (VISA, VisaNet, etc.)  

5-صادرکننده (بانک).  

کیف پول الکترونیکی چگونه کار می کند؟

هنگامی که یک مصرف کننده جزئیات کارت خود را در یک ارائه دهنده خدمات پرداخت مانند GooglePay وارد می کند، دستگاه او یک درخواست احراز هویت از طریق درخواست کننده رمز به سرویس رمز ارسال می کند. اگر سرویس توکن درخواست را تأیید کند، جزئیات تراکنش را به بانک صادرکننده ارسال می کند و تراکنش را پاک می کند.  

این اصل در مورد کیف پول های دیجیتال نیز صدق می کند، با تنها استثنا این که ابتدا باید یک حساب کاربری ایجاد کنید.  

حساب کیف پول الکترونیکی چیست؟

حساب کیف پول الکترونیکی یک پروفایل شخصی است که به شما امکان دسترسی انحصاری به محتویات کیف پولتان را می دهد. برای ایجاد یک حساب کاربری و جلوگیری از دسترسی دیگران به وجوه شما به اعتبارنامه های ورود منحصر به فرد نیاز دارید.  

با این اوصاف، بیایید نحوه پرداخت کیف پول الکترونیکی را بررسی کنیم. اما صبر کنید، بیایید یک اصطلاح دیگر را روشن کنیم.  

پرداخت کیف پول الکترونیکی چیست؟

پرداخت‌های کیف پول الکترونیکی تراکنش‌هایی هستند که از کیف پول دیجیتال شما بدون نیاز به پرداخت نقدی یا کشیدن کارتتان سرچشمه می‌گیرند.  

اکنون به پرداخت دیجیتال برگردیم…  

هنگامی که با یک نقطه فروش روبرو می شوید (POS)، مانند یک فروشگاه آنلاین، می توانید تلفن خود را نزدیک دستگاه کارتخوان قرار دهید تا هزینه کالا یا خدمات را پرداخت کنید. POS با برنامه کیف پول الکترونیکی شما تعامل دارد و تراکنش را تأیید یا رد می کند.  

مهم: اکثر فروشگاه‌ها نشان می‌دهند که آیا پرداخت‌های کیف پول الکترونیکی را با استفاده از نماد WIFI جانبی می‌پذیرند یا خیر.  

انواع کیف پول الکترونیکی:

اکنون که نحوه استفاده از کیف پول دیجیتال را می دانید، وقت آن است که انواع مختلف کیف پول الکترونیکی را بررسی کنید.  

اغلب مردم معمولاً معنای کیف پول الکترونیکی را به عنوان یک برنامه نرم افزاری که عملکرد یکسانی را در سراسر صفحه انجام می دهد، اشتباه تفسیر می کنند، اما کیف پول های الکترونیکی از نظر عملکرد و کاربرد متفاوت هستند.  

انواع کیف پول دیجیتال:

کیف‌پول‌های باز: این کیف‌پول‌های صادرشده توسط بانک هستند که به کاربران اجازه می‌دهند بدون هیچ محدودیتی وجوه خود را ارسال و برداشت کنند.  

کیف پول های بسته : این کیف پول های دیجیتال متعلق به یک پذیرنده خاص (شرکت یا تجارت) است. کاربران می توانند پول را به کیف پول ارسال کنند اما نمی توانند برداشت کنند .  

کیف پول های نیمه بسته : این نمونه از خدمات کیف پول الکترونیکی به کاربران اجازه می دهد تا به عنوان پذیرنده تراکنش ها را انجام دهند. با این حال، این پرداخت‌ها براساس توافق قبلی با ارائه‌دهنده خدمات پرداخت، محدود به مکان هستند.  

مزایای خدمات کیف پول الکترونیکی:

مصرف کنندگان توجه خود را به کیف پول های دیجیتال معطوف می کنند زیرا "این آینده است". جدای از آن، کیف پول های الکترونیکی مزایای بیشتری نسبت به کیف پول های فیزیکی از نظر داده و قابلیت استفاده دارند.  

بنابراین، بیایید مزایای استفاده از کیف پول دیجیتال را بررسی کنیم.

1.راحتی:

کیف پول های دیجیتال راحت هستند زیرا نیاز به حمل پول نقد فیزیکی را از بین می برند. شما می توانید مبالغ زیادی را در سراسر جهان با کلیک یک دکمه انتقال دهید. علاوه بر این، خدمات کیف پول الکترونیکی مانند Venmo به کاربران اجازه می دهد تا چندین حساب را به پروفایل شخصی خود اضافه کنند.  

2.بدون هزینه:

استفاده از اکثر کیف پول های دیجیتال رایگان است، به این معنی که می توانید از چندین کیف پول الکترونیکی به طور همزمان بدون نگرانی در مورد هزینه های تعمیر و نگهداری و سایر هزینه ها استفاده کنید.  

3.امنیت:

گم کردن کیف پول چرمی خود در مترو می تواند تجربه ای دلخراش باشد، به خصوص زمانی که داده های حساسی در آن دارید. حتی زمانی که رمزهای عبور خود را به صورت آنلاین ذخیره می کنید، هکرها می توانند به آنها دسترسی داشته باشند.  

لاز طریق حملات فیشینگ و بدافزار. اما کیف پول های دیجیتال از وجوه و داده های حساس شما تحت لایه های رمزگذاری و تأیید بیومتریک محافظت می کنند.  

4.داده های عملی:

کیف پول الکترونیکی هزینه ها و درآمدهای شما را ثبت می کند. بنابراین، می توانید برای ردیابی درآمد خود از داده های برنامه استفاده کنید. با استفاده از این اطلاعات، می‌توانید محدودیت‌هایی را برای کاهش هزینه‌های خود تعیین کنید.  

6ویژگی ضروری کیف پول الکترونیکی در سال 2022

هنگام ایجاد یک کیف پول الکترونیکی، باید ویژگی هایی را در نظر بگیرید که نیازهای مصرف کنندگان معاصر را برآورده می کند. دانستن این ویژگی ها به شما کمک می کند راه حل مناسب کیف پول الکترونیکی را برای کسب و کار خود پیدا کنید یا توسعه دهندگان نرم افزار مناسب را برای ایجاد کیف پول دیجیتال خود استخدام کنید.  

با قضاوت از روندهای فعلی بازار و رفتار مشتری، در اینجا ویژگی های ضروری کیف پول الکترونیکی وجود دارد که باید در سال 2022 به آنها توجه کنید.  

هوش مصنوعی و قابلیت های یادگیری ماشینی:

هر کیف پول الکترونیکی درجه یک باید دارای قابلیت های هوش مصنوعی و ML باشد. این فناوری ها زیربنای هر نرم افزار کیف پول الکترونیکی مدرن را تشکیل می دهند. ابزارهای هوش مصنوعی به شما کمک می کنند تا پنل های مدیریت را ادغام کرده و فعالیت های تقلبی را شناسایی کنید.  

تگ NFC

NFC (ارتباطات میدان نزدیک) پروتکلی است که دو دستگاه را در فاصله 4 سانتی متری به هم متصل می کند. دستگاه‌های دارای NFC می‌توانند پرداخت‌های بدون تماس را انجام دهند.  

کدهای QR

اپلیکیشن‌هایی مانند Venmo دارای کیت‌های QR هستند که به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد فورا هزینه خدمات را پرداخت کنند. کد QR را اسکن کنید و سیستم شما را به نمایه کسب‌وکار هدف هدایت می‌کند تا پرداخت را تأیید و تکمیل کند.  

تشخیص مکان

برنامه‌های کیف پول الکترونیکی از ویژگی‌های موقعیت جغرافیایی برای ردیابی موقعیت مکانی کاربر استفاده می‌کنند زیرا برخی از کیف پول‌های دیجیتال محدود به مکان هستند. بنابراین، اگر کشور محل اقامت شما در "لیست سفید" نباشد، برنامه به شما اطلاع می دهد.  

احراز هویت دو مرحله ای

Google Pay و Amazon Pay از احراز هویت دو مرحله ای به عنوان یک لایه حفاظتی اضافی برای داده های حساس استفاده می کنند. این ویژگی امنیتی از پول (و اطلاعات) شما در برابر هکرها محافظت می کند، حتی اگر آنها به رمز عبور شما دسترسی پیدا کنند.  

ورود بیومتریک

ورود بیومتریک لایه دیگری از محافظت است که هر کیف پول الکترونیکی باید ارائه دهد. در اپلیکیشن‌هایی مانند Apple Pay، کاربران می‌توانند برای محافظت از محتویات کیف‌پول‌های دیجیتال خود به فناوری اثرانگشت و Face ID اعتماد کنند.  

داشبورد بصری

کیف پول های دیجیتال باید داشبوردی با کاربری آسان داشته باشند که به کاربران نهایی امکان نظارت بر هزینه های خود و ردیابی داده های کارت خود را بدهد. همچنین داشبورد باید در تمامی دستگاه های موبایل، تبلت، ساعت و دسکتاپ پاسخگو باشد.  

اهمیت کیف پول دیجیتال:

• یک کیف پول دیجیتال به طور ایمن تمام اطلاعات پرداخت کاربران را به صورت فشرده ذخیره می کند. بنابراین، نیاز به حمل کیف پول فیزیکی را تا حد زیادی کاهش می دهد.  

• شرکت‌هایی که برای نیازهای بازاریابی خود نیاز به جمع‌آوری داده‌های مصرف‌کننده دارند، می‌توانند از کیف پول‌های دیجیتال سود زیادی ببرند. آنها با عادات خرید مصرف کنندگان آشنا می شوند و اثربخشی روش های بازاریابی محصولات خود را افزایش می دهند. با این حال، منجر به از دست دادن حریم خصوصی برای مصرف کنندگان می شود.  

• بسیاری از کشورهای در حال توسعه که از کیف پول های دیجیتال استفاده می کنند ممکن است بتوانند مشارکت خود را در بازار مالی جهانی افزایش دهند.  

• کیف پول های دیجیتال به کاربران امکان می دهد وجوه خود را به دوستان و خانواده ساکن در کشورهای مختلف منتقل کنند.  

• علاوه بر این، کیف پول های دیجیتال نیاز به بانک ها و شرکت های فیزیکی را برای افتتاح و نگهداری حساب بانکی از بین می برد. از این رو، آنها همچنین افراد و مشاغل را در مناطق روستایی به هم متصل می کنند.  

• یک کیف پول دیجیتال برای انجام تراکنش ها و حفظ موجودی ارزهای دیجیتال مورد نیاز است.  

نتیجه گیری:  

کیف پول های دیجیتال کیف پول های آینده هستند. آنها پرداخت های فوری، ایمن و بدون تماس را در دنیایی سریع تسهیل می کنند. کاربران برای پرداخت هزینه خدمات فقط باید حساب های بانکی خود را به کیف پول دیجیتال متصل کنند. همچنین کیف پول های الکترونیکی بسته به نیاز کاربر می توانند باز، بسته یا نیمه بسته باشند. اطمینان حاصل کنید که خدمات کیف پول الکترونیکی عالی با ویژگی های پیشرفته و رمزگذاری ایمن را انتخاب کرده اید.