تاریخ 1401/02/26         ساعت 13:15     گروه خبری مقالات

همه ما به خوبی می دانیم که رایانه ها اکنون بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما هستند. امروزه فناوری به قدری پیشرفت کرده است که رایانه می تواند مانند انسان وظایفی را انجام دهد و حتی در انجام این کار از موفقیت بالایی برخوردار باشد. این همه به دلیل هوش مصنوعی امکان پذیر است.
تصویر


هوش مصنوعی در تجارت:

همه ما به خوبی می دانیم که رایانه ها اکنون بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما هستند. امروزه فناوری به قدری پیشرفت کرده است که رایانه می تواند مانند انسان وظایفی را انجام دهد و حتی در انجام این کار از موفقیت بالایی برخوردار باشد. این همه به دلیل هوش مصنوعی امکان پذیر است.  

مزایای تجاری هوش مصنوعی:

بسیاری از کسب و کارها از فناوری هوش مصنوعی (AI) استفاده می کنند تا سعی کنند هزینه های عملیاتی را کاهش دهند، کارایی و درآمد را افزایش دهند و تجربه مشتری را بهبود بخشند.  

برای کسب بیشترین مزایا، کسب‌وکارها باید به دنبال قرار دادن طیف کامل فناوری‌های هوشمند از جمله یادگیری ماشینی، پردازش زبان طبیعی و موارد دیگر در فرآیندها و محصولات خود باشند. حتی کسب‌وکارهایی که با هوش مصنوعی جدید هستند.  

هوش مصنوعی (AI) حوزه ای از فناوری است که ماشین ها را قادر می سازد تا به طور خودکار وظایفی را انجام دهند که در غیر این صورت به هوش انسانی نیاز دارند. هوش مصنوعی طیف عظیمی در زمینه علوم کامپیوتر است و از طریق یادگیری ماشینی و یادگیری عمیق توسعه یافته و برنامه ریزی شده است.  

هوش مصنوعی در بسیاری از زمینه ها برای کاربردهای روزانه استفاده می شود و زندگی ما را آسان تر از قبل می کند. دنیای تجارت یکی از این حوزه‌هایی است که در آن هوش مصنوعی به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. هوش مصنوعی می تواند به هر کسب و کاری در سه زمینه کمک کند: خودکارسازی فرآیندهای کسب و کار، به دست آوردن بینش از طریق تجزیه و تحلیل داده ها، و تعامل با مشتریان و کارمندان.  

اجازه دهید به برترین کاربردهای هوش مصنوعی در تجارت نگاه کنیم:

رقابت زیادی برای استخدام وجود دارد و هر روز صدها نامزد برای یک موقعیت واحد در یک شرکت درخواست می دهند. در نتیجه، برای تیم منابع انسانی شرکت، بررسی تک تک رزومه‌ها به منظور انتخاب نامزد کامل به فهرست نهایی، کاری خسته‌کننده می‌شود.  

برای آسان‌تر کردن کارها، شرکت‌ها از هوش مصنوعی و پردازش زبان طبیعی (NLP) استفاده می‌کنند تا رزومه‌ها را فیلتر کنند و نامزدهایی را که از نزدیک شرایط آنها را برآورده می‌کنند فهرست کنند. این کار با تجزیه و تحلیل ویژگی‌های مختلف مانند موقعیت مکانی، مهارت‌ها، تحصیلات و غیره انجام می‌شود. همچنین موقعیت‌های شغلی دیگری را برای داوطلبان در صورت واجد شرایط بودن توصیه می‌کند.  

به این ترتیب نه تنها داوطلبان به صورت عملی و بی طرفانه انتخاب می شوند، بلکه باعث صرفه جویی در وقت و کار دستی تیم منابع انسانی می شود  

تاثیر هوش مصنوعی بر کسب و کار:

با استقرار فناوری هوش مصنوعی مناسب، کسب و کار شما ممکن است این توانایی را به دست آورد:  

• با خودکارسازی و بهینه سازی فرآیندها و وظایف روتین در زمان و هزینه صرفه جویی کنید.  

• افزایش بهره وری و بهره وری عملیاتی  

• تصمیمات تجاری سریع تری بر اساس خروجی های فناوری های شناختی بگیرید.  

• از اشتباهات و «خطای انسانی» اجتناب کنید، مشروط بر اینکه سیستم‌های هوش مصنوعی به درستی راه‌اندازی شده باشند.  

• از بینش برای پیش بینی ترجیحات مشتری استفاده کنید و تجربه شخصی بهتر و بهتری را به آنها ارائه دهید.  

• برای تولید سرنخ های با کیفیت و رشد پایگاه مشتری خود، حجم زیادی از داده ها را استخراج کنید.  

• برای تولید سرنخ های با کیفیت و رشد پایگاه مشتری خود، حجم زیادی از داده ها را استخراج کنید.  

• با فعال کردن تجزیه و تحلیل و ارائه مشاوره و پشتیبانی هوشمند، تخصص خود را افزایش دهید.  

بر اساس مطالعه اخیر Infosys، نیروی محرکه اصلی برای استفاده از هوش مصنوعی در تجارت، مزیت رقبا بوده است.  

مزایای همکاری هوش مصنوعی و انسان ها:

تحقیقات نشان می دهد که هوش مصنوعی همیشه به تنهایی بهترین عملکرد را ندارد. فناوری‌های هوش مصنوعی در رانندگی یا حتی جایگزینی وظایف تکراری سطح پایین‌تر عالی هستند، اما کسب‌وکارها معمولاً زمانی که انسان‌ها و ماشین‌ها با هم کار می‌کنند، به بیشترین بهبود عملکرد دست می‌یابند.  

برای استفاده حداکثری از این فناوری قدرتمند، باید هوش مصنوعی را به‌عنوان وسیله‌ای برای تقویت به جای جایگزینی توانایی‌های انسانی در نظر بگیرید.  

فرصت های هوش مصنوعی برای تجارت:

دلیل شما برای در نظر گرفتن هوش مصنوعی هر چه که باشد، این پتانسیل وجود دارد که روش کار شما را تغییر دهد. تنها چیزی که برای شروع لازم است یک نگرش باز و تمایل به پذیرش فرصت های جدید در هر کجا و هر زمان ممکن است. به خاطر داشته باشید که هوش مصنوعی یک فناوری در حال ظهور است. به این ترتیب، با سرعت زیادی در حال تغییر است و ممکن است چالش‌های غیرمنتظره‌ای را ایجاد کند. در مورد خطرات و محدودیت های هوش مصنوعی در تجارت بیشتر باید اطلاعات کسب نمود.  

نتیجه گیری:  

بسیاری از کسب‌وکارهای نوظهور با استراتژی‌ها و برنامه‌های مناسب رشد و موفقیت سریعی را تجربه می‌کنند. هوش مصنوعی بیشترین اعتبار را برای آن دارد. در مقایسه با روزهای قبل، از آنجایی که ما ماشین‌هایی داریم که بیشتر کار ما را با استفاده از هوش مصنوعی انجام می‌دهند، همه چیز راحت‌تر شده است.