تاریخ 1401/02/18         ساعت 14:53     گروه خبری مقالات

روش‌های پرداخت، روندها و پرداخت‌های پردازش فناوری به صورت الکترونیکی همانطور که تجار و مصرف کنندگان به تجارت الکترونیک و عادات خرید دیجیتال روی می آورند، پذیرش پرداخت دیجیتال همچنان در حال افزایش است. ما توضیح می دهیم که چرا پول نقد برای روش های پرداخت الکترونیکی و بدون تماس باقی می ماند.
تصویر


صنعت پرداخت دیجیتال در سال 2022:

روش‌های پرداخت، روندها و پرداخت‌های پردازش فناوری به صورت الکترونیکی  

همانطور که تجار و مصرف کنندگان به تجارت الکترونیک و عادات خرید دیجیتال روی می آورند، پذیرش پرداخت دیجیتال همچنان در حال افزایش است.  

ما توضیح می دهیم که چرا پول نقد برای روش های پرداخت الکترونیکی و بدون تماس باقی می ماند.  

دیجیتالی شدن مبتنی بر بیماری همه گیر در حال تغییر سهم کیف پول است زیرا روش های آنالوگ همچنان رو به کاهش است. به جای آنها، نقل و انتقالات کارتی و الکترونیکی افزایش می یابد، در حالی که جایگزین هایی مانند وام های اقساطی و ارزهای دیجیتال سهم بازار غول ها را تهدید می کنند. با تشدید رقابت، خدمات ارزش افزوده می تواند به ارائه دهندگان پرداخت دیجیتال، پردازنده ها، سیستم های پرداخت و درگاه های پرداخت کمک کند تا خود را متمایز کنند و جریان های درآمدی متنوع و جدیدی ایجاد کنند.  

پرداخت های دیجیتال چیست؟

پرداخت دیجیتال، انتقال پول یا ارز دیجیتال از یک حساب به حساب دیگر با استفاده از فناوری های پرداخت دیجیتال، مانند کیف پول موبایل یا اپلیکیشن های پرداخت موبایلی است. پرداخت های دیجیتال را می توان پرداخت الکترونیکی نیز نامید.  

سیستم های پرداخت الکترونیکی:

یک سیستم پرداخت الکترونیکی به صورت دیجیتالی تراکنش های مالی بین دو طرف را تسهیل می کند. با تسریع روند خرید آنلاین، روش‌های پرداخت الکترونیکی سهامداران را مجبور می‌کند تا استراتژی‌های خود را مجددا ارزیابی کنند. پرداخت های الکترونیکی آنلاین عبارتند از:  

 نقل و انتقالات بانکی

 چک های الکترونیکی

 راه حل های اکنون بخرید، بعدا پرداخت کنید (BNPL).

 اپلیکیشن های پرداخت موبایلی

اپلیکیشن‌های پرداخت دیجیتال موبایلی، کاربران را قادر می‌سازد تا از طریق یک دستگاه تلفن همراه، از جمله گوشی‌های هوشمند و تبلت، وجوه خود را به یک فرد یا شرکت منتقل کنند.  

کیف پول موبایل پلتفرمی است که اطلاعات کارت را مستقیماً روی دستگاه تلفن همراه نگه می‌دارد. این می تواند همه چیز را از کارت های اعتباری، کارت های پاداش، عضویت ها و حتی شناسه ها را مدیریت کند. مصرف کنندگان به دلیل راحتی و توانایی آنها در کاهش کلاهبرداری به طور فزاینده ای به کیف پول های تلفن همراه روی می آورند. برخی از محبوب ترین گزینه ها عبارتند از:  

PayPal

Apple Pay

Google Pay

Samsung Pay

پرداخت های بدون تماس:

اتخاذ روش‌های پرداخت بدون تماس روش‌های پرداخت دیجیتال بدون لمس که از شناسایی فرکانس رادیویی یا ارتباطات میدانی نزدیک برای انجام تراکنش‌ها استفاده می‌کنند در طول همه‌گیری به دلیل محدودیت‌های بهداشتی و اقدامات احتیاطی ایمنی افزایش یافت.  

پرداخت های بدون تماس را می توان از طریق:

کارت‌های اعتباری و نقدی که دارای فناوری ارتباطات میدان نزدیک (NFC) هستند.  

کیف پول های موبایل، مانند Apple و Samsung Pay  

Apple Pay نوعی پرداخت بدون تماس است  

مصرف کننده با استفاده از کیف پول تلفن همراه برای خرید بدون لمس.  

فناوری های پرداخت دیجیتال:

فناوری‌هایی که این خدمات پرداخت دیجیتال را ممکن می‌سازند، شامل یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی می‌شوند. همانطور که مصرف کنندگان به خرید با کارت، کیف پول موبایل یا برنامه های خود ادامه می دهند، فناوری یادگیری ماشینی می تواند این تجربیات را مطالعه کرده و در طول زمان آنها را بهبود بخشد. این تجربه بهبودیافته حفاظت و امنیت بیشتر در برابر کلاهبرداری را تضمین می کند.  

علاوه بر این، پرداخت های دیجیتال بدون تماس به فناوری NFC و انتقال ایمن مغناطیسی (MST) متکی هستند. فناوری NFC ارتباط بین دو دستگاه الکترونیکی را در فاصله کم امکان پذیر می کند. این امکان را به مصرف کنندگان می دهد تا با کیف پول موبایل خود از طریق تبلت، تلفن هوشمند یا ساعت هوشمند پرداخت کنند.  

سایر فناوری های مورد استفاده برای تراکنش های دیجیتالی عبارتند از:

API های بانکی:

رابط های برنامه نویسی برنامه (API) به بانک های قدیمی اجازه می دهد تا داده ها و اطلاعات را از طریق یک برنامه شخص ثالث بین یکدیگر به اشتراک بگذارند API .ها برای هر شرکتی B2B، B2B2C، BaaS استفاده می شود تا محصولات خود را در پلت فرم یک شرکت غیرمالی جاسازی کند.  

ارائه‌دهندگان بانک باز می‌توانند با دریافت کارمزد بر اساس خدماتی که مشتریان استفاده می‌کنند، جریان‌های درآمد جدیدی را باز کنند. آنها می توانند به جای یا علاوه بر آن هزینه ها، قراردادهای اشتراک گذاری داده را با شرکا امضا کنند. و آنها می توانند از کار با مشتریان بینشی به دست آورند که می تواند برای بهبود پیشنهادات خود استفاده شود.  

به گفته PYMNTS، تنها 30 درصد از مؤسسات مالی (FI) از اوایل سال 2021 از API استفاده می کردند، تا حدی به این دلیل که مدیران فعلی با چالش هایی روبرو هستند که زیرساخت های فناوری قدیمی تر را با چالش مواجه می کند.  

تایید بیومتریک:

راستی‌آزمایی بیومتریک به هر طریقی است که فرد را می‌توان به‌طور منحصربه‌فرد توسط دستگاهی شناسایی کرد، جایی که یک یا چند ویژگی متمایز بیولوژیکی مانند اثر انگشت، الگوهای شبکیه چشم، تشخیص صدا و امضاها را ارزیابی می‌کند.  

در صنعت خدمات مالی، تأیید بیومتریک توسط برنامه های تلفن همراه و سایر عوامل پرداخت دیجیتال استفاده می شود.احراز هویت یک معامله به عنوان مثال، تلفن های هوشمند می توانند اطلاعاتی را با درخواست پرداخت از جمله اطلاعات بیومتریک رفتاری ارسال کنند. این سیگنال‌های اضافی با شناسایی ناسازگاری‌ها در اطلاعات بیومتریک و رفتار پرداخت، احراز هویت را قوی‌تر و تشخیص تقلب را بهتر می‌کنند.  

فناوری دفتر کل توزیع شده (بلاک چین)

دفتر کل توزیع شده یک پایگاه داده است که در چندین مکان وجود دارد. اکثر شرکت ها از یک پایگاه داده متمرکز استفاده می کنند که در یک مکان ثابت وجود دارد. اما یک دفتر کل توزیع شده اشخاص ثالث را از فرآیند حذف می کند.  

شاید یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین اشکال دفتر کل توزیع شده، بلاک چین باشد. فناوری بلاک چین راهی برای ایجاد ایمن و کارآمد یک گزارش ضد دستکاری از فعالیت های حساس ارائه می دهد. دفتر کل توزیع شده مانند بلاک چین به ویژه در صنعت مالی مفید است زیرا ناکارآمدی های عملیاتی را کاهش می دهد (صرفه جویی در زمان و هزینه متصدیان متصدی).  

روند پرداخت دیجیتال:

مصرف‌کنندگان پرداخت‌هایی را که در فروشگاه و آنلاین انجام می‌دهند دیجیتالی می‌کنند و نوآوری‌های فناوری جدید را به جریان اصلی می‌آورند. امسال شاهد رشد 9 درصدی کاربران پرداخت تلفن همراه P2P خواهیم بود که به 147.6 میلیارد در ایالات متحده خواهد رسید.  

بلوغ P2P تلفن همراه فرصت و نیاز را برای ارائه دهندگان برای کسب درآمد از محصول خود افزایش می دهد، زیرا افزایش حجم صنعت را در موقعیت بهتری نسبت به قبل برای شروع کسب درآمد از خدمات قرار داده است. و روند رشد پرداخت های فرامرزی و پرداخت های بدون کارت بلادرنگ به طور فزاینده ای به یک فشارسنج برای تغییرات کلی صنعت تبدیل می شود.  

نتیجه گیری:  

تداوم بی ثباتی مالی در بحبوحه همه گیر شدن، استفاده از کارت نقدی را قوی نگه می دارد، اما قرار است رشد امسال تثبیت شود.مزایای رقابتی، مانند کارمزدهای کمتر و انعطاف پذیری پرداخت، به افزایش هزینه های کارت اعتباری کمک می کند.راه‌حل‌های BNPL در حال رسیدن به مقبولیت جهانی هستند و به کاربران جوان‌تر این امکان را می‌دهند که کمتر علاقه‌مند به حضور در اکوسیستم اعتباری باشند.برای جلب هزینه ها، ارائه دهندگان رمزارز در حال گسترش همکاری با شبکه ها، ارائه دهندگان و پردازنده ها هستند.