تاریخ 1401/02/10         ساعت 09:33     گروه خبری مقالات

از آنجایی که تقاضا برای خدمات مالی دیجیتال و موبایل در طول همه‌گیری و به‌ویژه در کشورهای در حال توسعه افزایش یافته است، تحلیل‌گران مالی به این موضوع نگاه می‌کنند که چگونه فین‌تک باعث رشد اقتصادی می‌شود. یکی از یافته‌ها این است که گنجاندن مالی دیجیتال بالاتر در پرداخت‌ها با افزایش تامین مالی مصرف‌کننده فین‌تک همراه است. این مقاله به دلایل و نتایج سرمایه گذاری های فین تک در خدمات مالی کشورهای در حال توسعه می پردازد.
تصویر


چگونه خدمات مالی دیجیتال باعث افزایش رشد اقتصادی می شود.

از آنجایی که تقاضا برای خدمات مالی دیجیتال و موبایل در طول همه‌گیری و به‌ویژه در کشورهای در حال توسعه افزایش یافته است، تحلیل‌گران مالی به این موضوع نگاه می‌کنند که چگونه فین‌تک باعث رشد اقتصادی می‌شود. یکی از یافته‌ها این است که گنجاندن مالی دیجیتال بالاتر در پرداخت‌ها با افزایش تامین مالی مصرف‌کننده فین‌تک همراه است.  

مشخص شد که صنعت فین‌تک رشد اقتصادی سالانه را تا ۲.۲ درصد افزایش می‌دهد، که عمدتاً با تمرکز بر راه‌حل‌های بانکداری دیجیتال است. با این حال، زیرساخت پرداخت به بافت کشور بستگی دارد. پرداخت های دیجیتال به طور گسترده در اقتصادهای پیشرفته استفاده می شود، در حالی که بیشتر روش های پرداخت در اقتصادهای نوظهور فقط از پول نقد استفاده می کنند. و در اینجا کلید باز کردن قفل توسعه سریعتر در اقتصادهای نوظهور نهفته است.  

این مقاله به دلایل و نتایج سرمایه گذاری های فین تک در خدمات مالی کشورهای در حال توسعه می پردازد.  

آنچه که افزایش خدمات فین تک را توضیح می دهد.

در هر کجا که زندگی می کنیم، مزایای خدمات مالی دیجیتال مختلف برای بهبود موقعیت اقتصادی و سرمایه گذاری در آینده عالی است. به عنوان مثال می توان به اعتبار، تراکنش های تجارت الکترونیک، خریدهای فروشگاهی، حواله ها، پرداخت های فرامرزی، بیمه، وام های دیجیتال و مدیریت پس انداز اشاره کرد که همه با هم به ما آزادی مالی و اقتصادی بیشتری می دهند. اما به‌ویژه در اقتصادهای نوظهور، فین‌تک باعث می‌شود افرادی که قبلاً دسترسی محدودی داشتند، از نظر مالی آگاه‌تر باشند و در مدیریت امور مالی شخصی‌شان بهتر عمل کنند.  

روندهای کنونی نشان می دهد که استفاده از خدمات بانکداری دیجیتال در جایی که فرهنگ خدمات مالی قبلا وجود داشته است، اما در جایی که دسترسی به موسسات مالی سنتی محدود است، بیشتر است. همچنین رقابت بیشتری بین ارائه دهندگان سنتی در این مناطق وجود دارد و ناکارآمدی عملیاتی بانک ها با عرضه خدمات پول موبایلی مرتبط است. در اینجا یک بازار هیجان انگیز و فرصت های سرمایه گذاری برای محصولات مالی جدید نهفته است.  

بنابراین، با ارائه آزادی اقتصادی، فین‌تک باعث رشد در کشورهای در حال توسعه می‌شود. امروزه بیشترین تأثیرات مثبت خدمات مالی که ارائه می دهند در کشورهایی مانند چین، ایالات متحده، هند و مکزیک دیده می شود. وجه مشترک این کشورها سطح بالای نفوذ تلفن همراه، اتصال گسترده به اینترنت و روش های استفاده از فناوری تلفن همراه است. همانطور که گروه های جمعیتی بیشتری به خرید و فروش محصولات به عنوان ارائه دهندگان و مصرف کنندگان دسترسی پیدا می کنند، توسعه اجتماعی تقویت می شود. همچنین مستلزم آغاز یک جامعه فناوری و فرصت های شغلی جدید، علاوه بر فرصت های سرمایه گذاری بیشتر است.  

چرخه سرمایه گذاری های فین تک.

فراگیری بیشتر، بهره وری و تغییرات زیرساختی برخی از نتایج ملموس فین تک هستند. نیروی کار یک کشور را تقویت می کنند. بهبود دسترسی به جریان‌های مالی برای استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارها نیز می‌تواند شکاف بین بخش‌ها و طبقات اجتماعی را کاهش دهد.  

بدون حساب بانکی، مردم مناطق روستایی و گروه های حاشیه نشین در خرید و فروش محصولات بهتر با مشکل مواجه هستند. اما با قابلیت پرداخت موبایلی به کالاها و خدمات بسیار بیشتری نسبت به قبل دسترسی پیدا می کنند.  

جامعه فین‌تک رو به رشد همچنین به معنای راهی سریع‌تر برای نسل جوان برای تبدیل شدن به رهبران حرفه‌ای در مراحل اولیه است. با گذشت زمان، کل نیروی کار و نسل جدیدی از شهروندان متخصص در فناوری به حل چالش های کوچک و بزرگ در هر سطح جامعه با کمک فین تک کمک خواهند کرد.  

چرخه سرمایه‌گذاری‌های فین‌تک مرتبط با خدمات پرداخت، فرصت‌های تجاری جدیدی را برای تجارت الکترونیک و خدمات درخواستی باز خواهد کرد. پرداخت‌های خرد، مانند اعتبارات کوچک و وام‌های الکترونیکی، به افراد با بودجه کم یا بدون بودجه کمک می‌کند تا کسب‌وکارهای آنلاین و حضوری را راه‌اندازی کنند. در نهایت، افزایش فعالیت کسب و کارهای خرد با باز کردن قفل هزینه های مصرف کننده باعث رشد اقتصادی می شود.  

از جنبه ارائه‌دهنده، فین‌تک به معنای اجرای ارزان‌تر و امکان‌پذیر محصولات و خدمات سنتی است. روش‌های پرداخت دیجیتال، گیرنده و فرستنده را بهتر شناسایی می‌کنند و ناکارآمدی سیستم را پاک می‌کنند، به این معنی که بانک‌های موجود در هنگام سرمایه‌گذاری در راه‌حل‌های فین‌تک، دسترسی خود را افزایش می‌دهند. در واقع، فین‌تک خدمات پرداخت امن، سریع و کم‌هزینه را از هر زاویه‌ای امکان پذیر می‌کند.  

چگونه فین تک بخش عمومی را متحول می کند.

در بخش عمومی به راحتی قابل توجه است. فین‌تک با ارائه تراکنش‌های یکپارچه‌تر، امکان انجام عملیات کارآمد توسط دولت را با هزینه مقرون به صرفه، داخلی و خارجی ارائه می‌دهد.  

از آنجایی که خدمات مالی دیجیتال دسترسی اعتباری را گسترش می‌دهد و نیاز به کارگزاران نقدی را کاهش می‌دهد، راه‌حل‌های فین‌تک وام‌ها را در دسترس‌تر می‌کنند و به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهند مستقیماً به سیستم پرداخت ملی متصل شوند.  

و هرچه افراد بیشتری بتوانند کسب و کار خود را به صورت آنلاین ثبت کنند و به خدمات مالی دسترسی داشته باشند، قرارداد بستن با شرکت های کوچک و متوسط، نه فقط غول های تجاری، برای دولت ها آسان تر خواهد بود.  

نتیجه گیری:  

از آنجایی که هیچ چیز بدون هزینه یا ریسک انجام نمی‌شود، تمرکز نه تنها بر پذیرش فین‌تک و فرصت‌های آن، بلکه بر اجرای مطمئن و ایمن نیز باید باشد. هزینه ها، درآمدهای مالیاتی، و احتمالاً امکان فساد اداری برنامه های بدون پول نقد هنوز به سختی اجرا می شوند. در بلندمدت، یک محیط تجاری پایدار باید شامل همه بازیگران مرتبط باشد بانک ها، شرکت های مخابراتی، تولیدکنندگان، فین تک و شرکت های خرده فروشی. همه بخش ها را با هم جمع می کند. برخی از مناطق مانند آسیا، آفریقای جنوبی و آمریکای لاتین به داشتن زیرساخت های فین تک بهتر از سایرین شهرت دارند. با این حال، همانطور که صنعت به تدریج در سراسر جهان در حال تکامل است، با آگاهی موسسات از مزایای عمومی و خصوصی، جمعیت بیشتری از خدمات مالی در دسترس تر بهره مند خواهند شد.