تاریخ 1401/01/17         ساعت 11:50     گروه خبری مقالات

سال 2021 سال رشد فین تک بود. پس از رسیدن به 17.7 میلیارد دلار سرمایه گذاری فین تک تنها در نیمه اول سال، کارشناسان پیش بینی می کنند که سود سال 2022 با ادامه روند تکامل صنعت می تواند دو برابر شود. در واقع، پیش‌بینی می‌شود که بازار خدمات مالی جهانی (GFS) تا پایان سال 2022 به 26.5 تریلیون دلار برسد، که امسال را به موفق‌ترین سال تبدیل می‌کند زیرا تعداد زیادی از عرضه‌های اولیه فین‌تک، M&A، همچنان ادامه دارند.
تصویر


بررسی تحولات هیجان انگیز در صنعت فین تک که در سال 2022

سال 2021 سال رشد فین تک بود. پس از رسیدن به 17.7 میلیارد دلار سرمایه گذاری فین تک تنها در نیمه اول سال، کارشناسان پیش بینی می کنند که سود سال 2022 با ادامه روند تکامل صنعت می تواند دو برابر شود.  

در واقع، پیش‌بینی می‌شود که بازار خدمات مالی جهانی (GFS) تا پایان سال 2022 به 26.5 تریلیون دلار برسد، که امسال را به موفق‌ترین سال تبدیل می‌کند زیرا تعداد زیادی از عرضه‌های اولیه فین‌تک، M&A، همچنان ادامه دارند.  

‌دورل بلیتز، معاون استراتژی و توسعه کسب و کار در Personetics، سال 2022 را سالی بالقوه رکورد شکنی در آینده توصیف کرد، اما سالی بدون چالش برای صنعت نیست.  

بلیتز ادعا می کند: "فرصت رشد فین تک ها بیشتر از همیشه است." اما این باعث می‌شود رقابت بازار داغ‌تر شود. چالش فین تک ها در سال 2022 برجسته شدن و اولویت دادن به مشتریان است، در غیر این صورت، آنها در منطقه مرگ قرار خواهند گرفت.  

از آنجایی که فین‌تک به انقلابی در آینده دیجیتال ادامه می‌دهد، بیایید ببینیم سال 2022 چه چیزی برای این صنعت در نظر گرفته است.  

رشد مالی غیرمتمرکز (DeFi):

رشد مالی غیرمتمرکز، که به نام DeFi شناخته می‌شود، به سرعت در حال تبدیل شدن به موضوع بحث گسترده در سال 2022 است. پس از اینکه مقاله اخیر هاروارد بیزینس ریویو پیش‌بینی کرد که «وضعیت اقتصادی کنونی ناشی از همه‌گیری کووید-19، پیشرفت را به سمت غیرمتمرکزتر شدن تسریع خواهد کرد. زنجیره‌های ارزش، توجه بیشتری پیرامون فناوری بلاک چین همتا به همتا شده است.  

DeFi یک سیستم مبتنی بر بلاک چین است که تجربه خریدار، فروشنده و وام دهنده را در حین جابجایی پول با حذف واسطه و امکان پردازش تراکنش ها بدون دخالت یک مقام مرکزی بهبود می بخشد.  

با بهبود سرعت و هزینه فرآیند تراکنش در شرایط چند ارزی و بدون مرز، تحلیلگران صنعت پیش بینی می کنند که در دهه آینده در خط مقدم توسعه فین تک خواهد بود.  

به نظر می رسد سال 2022 سالی باشد که غول های بانکی و موسسات مالی شروع به پذیرش کامل این فناوری تقویت کننده رمزنگاری می کنند که در حال تغییر شکل عملیات مالی آنگونه که ما می شناسیم است.  

زمان درخشش بلاک چین است:

افزایش تقاضا برای محصولات بلاک چین به عنوان یک سرویس نیز در سال 2022 افزایش می یابد زیرا فین تک ها همچنان به یافتن راه های جدید برای ساده سازی صنعت مالی ادامه می دهند.  

پس از سرمایه گذاری 13 غول بزرگ بانکی جهان در مجموع 3 میلیارد دلار در توسعه ارزهای دیجیتال مبتنی بر بلاک چین تا پایان سال 2021، بانکداری در قلب این توسعه قرار خواهد گرفت.  

با استناد به نظرسنجی جهانی بلاک چین Deloitte در سال 2021، 76٪ از کارشناسان مالی جهانی ادعا می¬کنند که "دارایی های دیجیتال به عنوان یک جایگزین قوی برای ارزهای فیات یا جایگزینی کامل برای ارزهای فیات در 5 تا 10 سال آینده خواهند بود."  

در پاسخ، سرمایه‌گذاران می‌توانند با ورود به سال جدید، انتظار افزایش قابل توجهی در سود ارزهای دیجیتال از سوی غول‌های بانکداری نهادی داشته باشند.  

تجارت الکترونیک فرامرزی:

بیماری همه گیری کووید-19 هزینه های جهانی را تغییر داده و بخش خرده فروشی را به یک پلتفرم قابل دسترس در سراسر جهان گسترش داده است. همانطور که شاهد افزایش تصاعدی در تجارت الکترونیک جهانی هستیم، در سال 2022 شاهد افزایش معاملات برون مرزی خواهیم بود.  

یک مطالعه اخیر توسط Accenture نشان داد که پیش‌بینی می‌شود جریان پرداخت بین‌المللی تا پایان سال 2022 به 156 تریلیون دلار جهانی برسد و با سرعت 5٪ CAGR در سال افزایش یابد.  

همزمان با رشد تجارت الکترونیک، جرایم سایبری در حال شکوفایی است. پیشگیری کارآمد از تقلب در حال تبدیل شدن به یک هدف سخت تر برای دستیابی به راه حل های مبتنی بر قانون با استفاده از تجزیه و تحلیل دستی است.  

شاهد خواهیم بود که مؤسسات پرداخت راه‌حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را برای مبارزه با تقلب برای جابجایی پول فرامرزی ارائه می‌کنند. به عنوان مثال، Connectum یک سیستم پیشرفته ضد کلاهبرداری را با بهره گیری از هوش مصنوعی ارائه می دهد که به انتقال فرامرزی به فرآیندی ساده و در عین حال ایمن کمک می کند. Connectum متخصص در تراکنش های کارت به کارت و پردازش چند ارزی، به مشتریان بازرگانان اجازه می¬دهد تا نقل و انتقالات مرزی را تنها با یک کلیک انجام دهند.  

نتیجه گیری:  

از آنجایی که بانک‌های منطقه‌ای کوچک‌تر به رقابت با ادغام‌های فین‌تک بزرگ‌تر ادامه می‌دهند، پیش‌بینی می‌کنیم که در سال 2022 مؤسسات بانکی مبتنی بر جامعه به دنبال ادغام خواهند بود تا حضور دیجیتالی قوی‌تری داشته باشند که خدمات جدیدی را برای مشتریان خواستار خود ارائه می‌کنند و با توجه به بهبود سرعت و هزینه فرآیند تراکنش دراین شرایط تحلیلگران صنعت پیش بینی می کنند که در دهه آینده در خط مقدم توسعه فین تک خواهد بود.