تاریخ 1400/12/23         ساعت 13:46     گروه خبری مقالات

بانک‌هایی که از فین‌تک استفاده می‌کنند، چشم‌انداز بلندمدتی برای توسعه موفق و رقابت‌پذیری بالا دارند. این مقاله در مورد همکاری های برتر بین بانک های معروف و فروشندگان فین تک و اینکه چگونه فناوری های مالی صنعت مالی و بانکی را بهبود می بخشد صحبت می کند.
تصویر

چگونه فناوری مالی بر صنعت بانکداری تأثیر می‌گذارد

بانک‌هایی که از فین‌تک استفاده می‌کنند، چشم‌انداز بلندمدتی برای توسعه موفق و رقابت‌پذیری بالا دارند. این مقاله در مورد همکاری های برتر بین بانک های معروف و فروشندگان فین تک و اینکه چگونه فناوری های مالی صنعت مالی و بانکی را بهبود می بخشد صحبت می کند.  

فین تک یک صنعت فعال در حال توسعه در تقاطع خدمات مالی و فناوری های پیشرفته است. این یک موتور قدرتمند پیشرفت تکنولوژیکی است که هر سال نفوذ فناوری جهانی را افزایش می دهد.  

و همه‌گیری COVID-19 که در واقع توسعه فناوری‌های نوآورانه را هدایت می‌کند، به سطح جدیدی از سرعت و انعطاف‌پذیری این صنعت فناوری اطلاعات نیاز دارد.  

در مورد مشاغل کوچک و مؤسسات بانکی، نوآوری ها کمتر ظاهر می شوند. به همین دلیل، راه‌اندازی نرم‌افزار کسب‌وکار خودتان می‌تواند راهی کارآمد برای پشت سر گذاشتن رقبای شما باشد. در زیر با جزئیات بیشتری در مورد چشم انداز توسعه فین تک در حوزه بانکی صحبت کنیم.  

بهبود صنعت مالی و بانکی از طریق فناوری مالی

اکنون، ما راه‌حل‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که تأثیر فین‌تک را بر صنعت بانکداری نشان می‌دهند.  

فناوری کارت هوشمند:

همراه با خدمات Apple Pay و Google Pay که از طریق تلفن هوشمند کار می کنند، کارت های هوشمند به تدریج در بازار ظاهر می شوند و همه کارت های شما را به صورت دیجیتالی در یک راه حل پرداخت ترکیب می¬کنند.  

اولاً، به جای استفاده از ده ها کارت فیزیکی، دارندگان کارت های هوشمند می توانند آنها را در یک کارت ترکیب کنند. همچنین در هر فروشگاهی که امکان پرداخت و نقل و انتقال کارت وجود دارد، امکان پرداخت با کارت هوشمند را دارند. بنابراین، مؤسسات بانکی که این فناوری را پیاده‌سازی می‌کنند، کیفیت خدمات اساساً جدیدی را به مشتریان خود ارائه می‌کنند و به ویژه، راحتی و قابلیت اطمینان وجوه خود را ارائه می‌کنند.  

یک نمونه عالی از استفاده از کارت های هوشمند در صنعت بانکداری، پروژه X INFOTECH برای Eastern Bank Limited در بنگلادش است. هدف این پروژه انتقال سیستم صدور کارت از کارت‌های نوار مغناطیسی به کارت‌های تراشه EMV بود تا فرآیند احراز هویت امن‌تر شود و خطرات کلاهبرداری به حداقل برسد.  

بیومتریک:

بارزترین زمینه استفاده از بیومتریک در بانکداری، شناسایی سریع و مطمئن مشتری در مراحل مختلف و در سناریوهای مختلف تعاملات مالی است. حوزه دوم امنیت در مدیریت اطلاعات شخصی و داده های مالی است. این امر در مورد انواع سیستم های پرداخت و انتقال، بانکداری و امور مالی شخصی، وام دهی، مدیریت مالی دارایی و سرمایه گذاری و در نهایت بیمه صدق می کند.  

ساده ترین بیومتریک در الگوریتم های face ID گوشی های هوشمند و تبلت های مدرن استفاده می شود. با کمک آنها می توانید به Google Pay و Apple Pay دسترسی داشته باشید.  

راه‌حل‌های مبتنی بر الگوریتم‌هایی که جایگزینی چهره‌های واقعی با ویدیوها را حذف می‌کنند، تا حد امکان امن هستند. در واقع، بر خلاف اثر انگشت و هر چیزی که با دستگاه های معمولی قابل ثبت است، اشیاء سه بعدی تنها با کمک نشانگرهای سه بعدی خاص شناسایی می شوند.  

از سوی دیگر، Chase، Bank of America، Citi و Wells Fargo هنوز از گزینه‌های ساده‌تر بیومتریک ID، از جمله تشخیص صدا، اثر انگشت، چشم یا تشخیص چهره استفاده می‌کنند. همان مکانیزم ها (شناسه اثر انگشت تعبیه شده) توسط Mastercard و Visa برای کارت های پرداخت نوآورانه خود استفاده می شود.  

تاثیر فین تک در صنعت بانکداری

چت ربات ها:

امروزه چت بات ها در بانکداری، مخابرات و خرده فروشی آنلاین دو سوم درخواست های مشتریان را حل می کنند. چت بات ها به یک کانال ارتباطی جدید برای بانک ها و مشتریان تبدیل شده اند. در دنیای مدرن، این قالب ارتباطی طبیعی است - با کمک آن، بسیاری از مسائل را می توان به سرعت، راحت و 24/7 حل کرد. همچنین، بسیاری از بانک‌ها به مشتریان خود پیشنهاد می‌کنند از چت‌بات‌های خود استفاده کنند که چندین عملکرد پشتیبانی مشتری را انجام می‌دهند.  

برای بانک‌ها، چت‌بات‌ها نیز به خدماتی با ارزش اضافی تبدیل شده‌اند که درآمدی ایجاد نمی‌کنند، اما به آنها کمک می‌کنند تا به مشتریان خدمات بهتری ارائه دهند و بهره‌وری سیستم پشتیبانی را افزایش دهند.  

امروزه ربات ها می توانند سفارش دهند، به مشتریان مشاوره دهند، چندین تراکنش مالی انجام دهند و هزینه های عملیاتی را کاهش دهند. اکثر مشتریان بانک به جای تماس با مرکز تماس از چت ربات استفاده می کنند زیرا دریافت خدمات لازم بدون خروج از پیام رسان بسیار آسان تر است.  

در مورد چشم انداز توسعه ربات های گفتگو، راه حل های بیشتر و بیشتری بر اساس هوش مصنوعی وجود دارد. آنها می توانند اکثر درخواست های مشتری را انجام دهند و کاملاً جایگزین کار کارکنان زنده می شوند.  

از معروف‌ترین چت‌بات‌های مورد استفاده بانک‌ها می‌توان به Ally Assist از Ally Bank، Citi Bot SG از Citi و Erica از Bank of America اشاره کرد. به عنوان مثال، عملکردهای Ally Assist در برنامه Ally bank با هم مانند یک مدیر بانک زنده کار می کنند و می توان از طریق صدا یا متن به آنها دسترسی داشت.  

بانک های همه کانالی و بدون شعبه:

Omnichannel توانایی جابجایی یکپارچه بین کانال های ارتباطی مختلف (پیامک، نامه، چت، پیام رسان، صدا) و تشکیل یک تاریخچه واحد از درخواست ها برای یک مشتری خاص است.  

به عنوان مثال، کاربران می توانند فرآیند ارتباط را از طریق تماس تلفنی آغاز کرده و بدون ارائه مجدد داده های اصلی، در یک پیام رسان پایان دهند. ویژگی اصلی omnichannel هماهنگی کار همه کانال های درگیر است.  

مزایای کلیدی بانک های همه کانال و اتحادیه های اعتباری عبارتند از:

حل سریع و موثر مشکل: تعامل در اینترنت از بسیاری از مراحل غیر ضروری، مانند گفتگوی آغازین، که بخشی جدایی ناپذیر از ارتباطات آفلاین است، جلوگیری می کند. بنابراین، با¬¬ Nks ¬ می تواند در هزینه های پشتیبانی مشتری صرفه جویی کند.  

شخصی Omnichannel: این امکان را فراهم می کند که به مشتریان راه حلی برای مشکلات آنها ارائه دهد و تجربه مشتری منحصر به فردی را ارائه دهد.  

کاهش تعداد بخش های فیزیکی با omnichannel، بانک ها می توانند نیاز به افتتاح شعب آفلاین جدید را کاهش دهند، زیرا خدمات به مشتریان از طریق کانال های ارتباطی دیجیتال انجام می شود.  

یکی از جهانی ترین راه حل های بانکداری همه کاناله توسط IBM ارائه شده است. استراتژی چند کاناله آن‌ها امکان دسترسی به هر دستگاهی را در هر زمان و هر مکان با تجربه‌ای ثابت در بین کانال‌ها با تکیه بر داده‌های بزرگ فراهم می‌کند. بنابراین، با استفاده از omnichannel آی‌بی‌ام، بانک‌ها نه تنها می‌توانند نیازهای صریح مشتریان را برآورده کنند، بلکه می‌توانند خواسته‌ها و علاقه‌مندی‌های آنها را نیز پیش‌بینی کنند.  

سیستم های مجهز به هوش مصنوعی:

راه‌حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مانند عوامل مجازی (شخصیت‌های متحرک رایانه‌ای که به عنوان مشاور آنلاین عمل می‌کنند)، خدمات تحلیلی و سیستم‌های توصیه (الگوریتم‌هایی برای بهبود کالاها و خدمات) امروزه باعث توسعه پیشرونده صنعت بانکداری می‌شوند. از آنجایی که هوش مصنوعی می تواند به طور کارآمد مقادیر بسیار بیشتری از اطلاعات را پردازش کند، خود یاد بگیرد و دانش را با سرعتی بی سابقه جمع آوری کند، راه حل های تکنولوژیکی مبتنی بر آن، تعامل بهتری را بین کاربران و موسسات مالی فراهم می کند.  

همچنین، توسعه دهندگان نرم افزار با استفاده از هوش مصنوعی، سیستم های امنیتی شبکه پیچیده ای را پیاده سازی می کنند که به طور خودکار فعالیت های غیرعادی را شناسایی کرده و تهدیدات را مسدود می کند. به عنوان مثال، اخیراً CaixaBank با Revelock برای توسعه یک راه حل امنیتی مبتکرانه مبتنی بر هوش مصنوعی و بیومتریک برای حفاظت از داده های مالی شریک شد. به ویژه، تغییرات مشکوک در الگوهای رفتاری مشتریان را در تراکنش‌های آنلاین شناسایی می‌کند و در نتیجه کلاهبرداری را شناسایی می‌کند.  

کیف پول الکترونیکی:

کیف پول های الکترونیکی ابزارهای الکترونیکی پرداخت هستند. با کمک کیف پول الکترونیکی، کاربران می توانند بدون استفاده از پول نقد یا حساب بانکی خود، حواله پول ارسال و دریافت کنند، کالاها و خدمات را پرداخت کنند. اگرچه بانکداری اینترنتی جایگزین مستقیمی برای کیف پول الکترونیکی است، اما همچنان می‌تواند توسط بانک‌ها استفاده شود و مکمل برنامه‌های بانکداری اینترنتی موجود باشد. گزینه دوم ممکن است برای انجام پرداخت های امن مرتبط باشد.  

به این ترتیب، گسترش تعداد خدمات فعلی با قابلیت‌های کیف پول بانکداری دیجیتال می‌تواند نیاز به شعب را بی نیاز کند و جریان‌های درآمدی حاصل از اقدامات تراکنشی و غیرمعامله‌ای کاربران را فراهم کند. یک مثال خاص از چنین راه حلی، پلت فرم MFS Enabler Walletfactory است. این مبتنی بر یک مرکز پردازش پول الکترونیکی است و امکان پرداخت و نقل و انتقال از طریق کیف پول الکترونیکی را فراهم می کند. با استفاده از این پلتفرم، بانک ها می توانند جریان های درآمدی جدیدی دریافت کنند.  

چگونه فین تک بر آینده صنعت بانکداری تأثیر می گذارد:

و اکنون سؤال اصلی این است: فین تک چگونه بر بانک ها تأثیر می گذارد؟ با جمع بندی موارد فوق، تأثیر فین¬تک بر آینده بانکداری در موارد زیر قابل توجه ترین خواهد بود:  

افزایش رقابت پذیری؛  

بهبود کیفیت خدمات به مشتریان؛  

کاهش تعداد شعب فیزیکی بانک و منابع انسانی.  

به حداکثر رساندن کارایی فرآیندهای کاری؛  

باز کردن فرصت های سرمایه گذاری جدید؛  

ارائه امنیت سرتاسری؛  

بهینه سازی فرآیندهای مدیریت ریسک  

توسعه محصولات فین تک با TechMagic:

تیم TechMagic تخصص عمیقی در توسعه نرم افزار فین تک دارد و می تواند به شما در ساخت ابزارهای مالی قوی، ایمن و رقابتی با هر پیچیدگی کمک کند. از طریق مطالعات موردی ما برای شرکت های مالی موجود، درباره تجربه ما بیشتر بیاموزید.  

جزر و مد:

تاید یک راه حل فین تک و بانکداری B2B برای مشاغل کوچک و متوسط است که دسترسی به خدمات مالی اولیه و پیشرفته را از طریق حساب کاربری فراهم می کند. این برای دستگاه های مبتنی بر iOS موبایل توسعه یافته است. در مورد پشته فناوری، ما از Swift استفاده کردیم.  

نتیجه گیری:  

امیدواریم به شما کمک کرده باشیم تا بفهمید چرا فین‌تک برای بانک‌ها مهم است. همه این چشم اندازها از تأثیر فین تک بر بانک ها به ما نوید رشد سریع صنعت فین تک را می دهد .همانطور که می بینید، بانک هایی که از فین تک استفاده می کنند، : طبق پیش بینی ها، در سال آینده، 2022، بازار جهانی فین تک حدود 309.98 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت (در سال 2018، همین ارقام تنها حدود 127.66 دلار بود. بیلیون).

می توانند چشم اندازهای بلندمدتی برای توسعه موفق و رقابت پذیری بالا برای خود فراهم کنند.