تاریخ 1400/12/08         ساعت 08:00     گروه خبری مقالات

تمایل فزاینده به خرید آنلاین و افزایش تقاضا برای پرداخت های دیجیتال ایمن و فناوری پرداخت موبایلی، تقاضای زیادی برای راه حل های درگاه پرداخت کارآمد در بین مشاغل مختلف ایجاد کرده است. نفوذ مداوم تلفن‌های هوشمند و اینترنت در ارتباط با ظهور اپلیکیشن‌های بانکداری آنلاین و پرداخت‌های دیجیتال، تقاضا برای سیستم‌های درگاه پرداخت را بیشتر می‌کند. افزایش تقاضا برای این راه حل ها بر فضای کسب و کار بازار درگاه پرداخت تأثیر مثبت می گذارد.
تصویر


5 روند برتر که چشم انداز بازار دروازه پرداخت را در سال های 2022-2027 تغییر می دهد.

همانطور که در آخرین مطالعه توسط Global Market Insights Inc گزارش شده است، بازار درگاه پرداخت قرار است از ارزش بازار فعلی آن که بیش از 20 میلیارد دلار است به بیش از 60 میلیارد دلار افزایش یابد.  

تمایل فزاینده به خرید آنلاین و افزایش تقاضا برای پرداخت های دیجیتال ایمن و فناوری پرداخت موبایلی، تقاضای زیادی برای راه حل های درگاه پرداخت کارآمد در بین مشاغل مختلف ایجاد کرده است. نفوذ مداوم تلفن‌های هوشمند و اینترنت در ارتباط با ظهور اپلیکیشن‌های بانکداری آنلاین و پرداخت‌های دیجیتال، تقاضا برای سیستم‌های درگاه پرداخت را بیشتر می‌کند. افزایش تقاضا برای این راه حل ها بر فضای کسب و کار بازار درگاه پرداخت تأثیر مثبت می گذارد.  

امنیت تراکنش های آنلاین چالش بزرگی بوده است که کسب و کارها و همچنین مشتریان با آن مواجه هستند. در این راستا، درگاه‌های پرداخت به دلیل ارائه امنیت بالایی به کسب‌وکارها برای انجام تراکنش‌های آنلاین، شهرت گسترده‌ای پیدا می‌کنند.  

مروری بر برخی از روندهای اصلی که به شدت فضای کسب و کار را تحت تأثیر قرار می دهند به شرح زیر است:  

توسعه راه حل های پیشرفته توسط بازیگران بازار تغییر اولویت مصرف‌کننده برای پرداخت‌های دیجیتال، فعالان بازار را بر آن داشته است تا پیشنهاداتی را متناسب با تقاضای مصرف‌کننده توسعه دهند تا به مزیت رقابتی در صنعت دست یابند. با استناد به یک نمونه، در سال 2021، شرکت مشهور فناوری پرداخت Splitit در دسترس بودن سرویس جدیدی به نام Splitit Plus را اعلام کرد که به بازرگانان اجازه می‌دهد تنها در چند دقیقه اقساط پرداخت را به مشتریان خود ارائه دهند. این شرکت ادعا می کند که Splitit Plus به عنوان یک درگاه پرداخت یکپارچه توسعه یافته است که یک پلت فرم همه کاره را ارائه می دهد که پلت فرم پرداخت اقساطی خود را با یک راه حل پردازش کارت برای اقساط ترکیب می کند.  

افزایش تقاضا برای درگاه پرداخت یکپارچه بانک ها

رشد دیجیتالی شدن در سراسر بانک ها عامل اصلی افزایش تقاضا برای درگاه پرداخت یکپارچه بانک ها است. این درگاه پرداخت مشتریان را در حین انجام یک تراکنش مالی به بانک ها هدایت می کند که در آن کاربران می توانند اعتبار مالی خود را اضافه کنند. راه‌اندازی این راه‌حل پرداخت سریع و آسان است که باعث پذیرش آن در SMEها شده است. با توجه به قابلیت استفاده بالای محصول، بخش درگاه پرداخت یکپارچه بانک محلی پیش بینی می شود تا سال 2027 CAGR قوی بیش از 15٪ را ثبت کند.  

افزایش محبوبیت در SMEها

شرکت های کوچک و متوسط علاقه زیادی به استفاده از راه حل های پرداخت دیجیتال نشان می دهند تا از صف های طولانی مشتریان جلوگیری کنند. علاوه بر این، پرداخت‌های دیجیتال سریع‌تر از روش‌های پرداخت مرسوم است که این شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا تجربه بهتری به مشتری ارائه دهند. این تکنیک‌های پرداخت همچنین به شرکت‌های کوچک و متوسط در کاهش خطراتی مانند سرقت، ناشی از نقض امنیت فیزیکی در محل خود کمک می‌کند. با توجه به این عوامل، بخش SME سهم بازار بیش از 60 درصد را در سال 2020 به خود اختصاص داده بود و انتظار می رود در سال های آینده به طور تصاعدی رشد کند.  

پذیرش رو به رشد در بخش رسانه و سرگرمی

اخیراً، صنعت رسانه و سرگرمی به عنوان یک بخش سودآور برای بازار درگاه پرداخت ظاهر شده است. این عمدتا به دلیل افزایش قابل توجه پذیرش فناوری های پیشرفته مانند هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در بخش رسانه و سرگرمی است. صنعت سرگرمی بر بهبود تجربه مشتری با ارائه خدمات پرداخت دیجیتال در سینما، پارک‌های تفریحی و نمایش‌ها تاکید دارد.  

افزایش دیجیتالی شدن در بخش BFSI در اروپا

بازار درگاه پرداخت رشد قابل توجهی در اروپا مشاهده می کند و تخمین زده می شود که تا سال 2027 ارزش قابل توجهی بیش از 15 میلیارد دلار ثبت کند. عامل اصلی که به طور مثبت بر پیشرفت بازار منطقه ای تأثیر می گذارد، دیجیتالی شدن در حال گسترش در بخش مالی است. چندین بانک بزرگ در این قاره اکنون راه حل های دیجیتالی مختلفی را برای افزایش تجربه بانکی برای مشتریان خود به کار می گیرند. علاوه بر این، افزایش تعداد کاربران بانکداری اینترنتی بیشتر به نفع رشد بازار است.  

نتیجه گیری:  

افزایش نفوذ اینترنت و گوشی‌های هوشمند همراه با تغییر گرایش مصرف‌کننده به سمت راه‌حل‌های پرداخت دیجیتال، باعث اتخاذ درگاه‌های پرداخت در سال‌های اخیر شده است. با پیشرفت‌های تکنولوژیکی مداوم در این راه‌حل‌های پرداخت، تقاضای آنها در سال‌های آینده بیشتر افزایش خواهد یافت که به نوبه خود چشم‌انداز کسب‌وکار را افزایش می‌دهد.