تاریخ 1400/11/23         ساعت 08:00     گروه خبری مقالات

پیشرفت‌ها در فن‌آوری تلفن همراه باعث توسعه تجهیزات و نرم‌افزارهایی شده است که می‌توانند امضای یک شخص را ضبط کرده و آن را بر روی یک سند دیجیتال ذخیره‌شده در لپ‌تاپ یا تبلت بچسبانند. در حالی که مزایای استفاده از این روش برای انجام امور تجاری و امضای اسناد واضح و چشمگیر می باشد.
تصویر


استفاده از پد امضا برای امضاهای الکترونیکی

امضای دیجیتال می تواند کارایی را تا حد زیادی بهبود بخشد و هزینه ها را کاهش دهد.پیشرفت‌ها در فن‌آوری تلفن همراه باعث توسعه تجهیزات و نرم‌افزارهایی شده است که می‌توانند امضای یک شخص را ضبط کرده و آن را بر روی یک سند دیجیتال ذخیره‌شده در لپ‌تاپ یا تبلت بچسبانند. در حالی که مزایای استفاده از این روش برای انجام امور تجاری و امضای اسناد واضح و چشمگیر است، تعداد شرکت هایی که از چنین رویه هایی استفاده می کنند به دلیل هزینه، عدم درک و برخی تردیدها در کنار گذاشتن روش های سنتی به کندی افزایش یافته است.ر  

امضاهای دیجیتال:

با پیشرفت فناوری و فارغ التحصیلان بیشتر صنایع به روش‌شناسی دیجیتالی و موبایلی پیچیده، استفاده از اسناد کاغذی ملموس همچنان کاهش می‌یابد.  

چندین مزیت برای صنایع و سازمان هایی که از فناوری ثبت امضای دیجیتال استفاده می کنند وجود دارد. شرکت‌هایی که دارای فروشندگان تلفن همراه هستند، به‌ویژه در شرایطی که تعداد زیادی از مشتریان می‌توانند اوراق اداری را امضا کنند یا از یک مکان در برنامه‌ها ثبت‌نام کنند، می‌توانند از اجرای فرآیندهای دیجیتالی بهره ببرند.  

مزایا:

مزایای روش های امضای الکترونیکی فراوان است. فروشندگان خارجی دیگر نیازی به حمل پسته های فرم های خالی ندارند. اسناد حساب جدید را می توان تقریباً بلافاصله تحویل و پردازش کرد.  

ضبط دستگاه ها:

شرکت‌هایی که از روش‌ها و فناوری امضای دیجیتال استفاده می‌کنند، می‌توانند از میان طیف وسیعی از دستگاه‌ها، وظیفه انتقال الکترونیکی امضای مکتوب بر روی اسناد دیجیتال را انجام دهند. در حالی که فرض اصلی در کل یکسان است، لیست ویژگی‌های خاص و قابلیت‌های هر دستگاه می‌تواند بسیار متفاوت باشد.  

اکثر دستگاه ها نسبتا کوچک هستند و می توانند از طریق کابل USB به هر لپ تاپ مدرن متصل شوند. نرم افزار تخصصی نصب شده بر روی لپ تاپ، ورودی امضا را تشخیص می دهد، داده ها را رمزگذاری می کند، تصویر را به نقطه مناسب در صفحه سند اضافه می کند و کل سند را به عنوان فایل جداگانه خود ذخیره می کند. پدهای امضای ارزان‌تر معمولاً کوچک‌تر هستند و در واقع نوشته امضاکننده را روی صفحه نمایش نمی‌دهند، در حالی که مدل‌های گران‌تر ممکن است دارای صفحه‌نمایش LCD با نور پس‌زمینه و ویژگی‌های اضافی باشند.  

نتیجه گیری:  

شاید یکی از دلایل اصلی تاخیر یا تردید بسیاری از شرکت‌ها برای استفاده از فناوری امضای دیجیتال، هزینه اولیه مرتبط با چنین انتقالی باشد. تمامی مدارک و فرم های درخواست مربوطه باید به فایل های دیجیتال مناسب تبدیل شوند و تمامی نمایندگان فروش باید دارای دستگاه های ضبط کار باشند.

در حالی که پدهای امضای جداگانه ارزان هستند، هزینه تجهیز یک نیروی فروش عظیم می تواند گزاف باشد. علاوه بر این، شرکت‌هایی که این تبدیل را در نظر می‌گیرند باید با متخصصان حقوقی مشورت کنند تا مطمئن شوند روش‌شناسی آنها مناسب است و قوانین محلی یا مقررات صنعتی موجود را نقض نمی‌کند. مصرف کنندگان باید در مورد تکنیک های جدید آموزش ببینند و سازمان ها باید برای توضیح و دفاع از این عمل آماده باشند.