تاریخ 1400/10/26         ساعت 09:26     گروه خبری مقالات

مردم به دلایل متعدد حتی زمانی که بودجه مناسب برای پرداخت دارند، اقساط خود را دیر پرداخت می کنند. خوشبختانه، گزینه‌های پرداخت متنوعی وجود دارد که می‌تواند به مردم کمک کند تا قسط های خود را به موقع پرداخت کنند. اما برخی از کارها وجود دارد که سازمان شما می تواند برای تسهیل فرآیندهای پرداخت و کاهش تاخیر در پرداخت از سوی مشتریان انجام دهد.
تصویر


چگونه فرآیندهای پرداخت اقساط را آسان‌تر کنیم و تاخیر در پرداخت را کاهش دهیم.

مردم به دلایل متعدد حتی زمانی که بودجه مناسب برای پرداخت دارند، اقساط خود را دیر پرداخت می کنند. خوشبختانه، گزینه‌های پرداخت متنوعی وجود دارد که می‌تواند به مردم کمک کند تا قسط های خود را به موقع پرداخت کنند. اما برخی از کارها وجود دارد که سازمان شما می تواند برای تسهیل فرآیندهای پرداخت و کاهش تاخیر در پرداخت از سوی مشتریان انجام دهد.  

مدیریت و پرداخت اقساط و قبوض در دنیای پرشتاب ما یک مزاحم خسته کننده است و می تواند باعث استرس و اضطراب مشتریان شود. چالش‌های متعددی وجود دارد که مصرف‌کنندگان در پرداخت‌ها با آن‌ها مواجه هستند، از جمله از دست دادن تاریخ سررسید و تایپ دستی اطلاعات پرداخت. بنابراین، مهم است که شرکت‌ها این نکات را برای ساده‌سازی فرآیند پرداخت صورت‌حساب و کاهش موارد تأخیر در پرداخت‌ها دنبال کنند.  

1. یادآوری پرداخت را خودکار کنید.

در حالی که بهترین راه برای جلوگیری از تأخیر در پرداخت توسط مشتریان، تنظیم صورت‌حساب تکراری خودکار است، اما همه ترجیح نمی‌دهند از این طریق پرداخت کنند. علاوه بر تبلیغ راحتی پرداخت خودکار، کسب‌وکارها می‌توانند با ارسال یادآوری‌هایی به‌طور خودکار زمانی که موعد مقرر مشتری نزدیک می‌شود، موارد تاخیر پرداخت را کاهش دهند.  

بسیاری از پلتفرم‌های پرداخت نوآورانه به ارائه‌دهندگان ابزاری برای ارسال یادآورهای خودکار در چندین نقطه مختلف در طول چرخه صورت‌حساب ارائه می‌دهند. حتی می‌توانید این پیام‌ها را برای هدف قرار دادن افرادی که قسط های خود را دیر پرداخت می کنند یا کسانی که در اواخر ماه گذشته پرداخت کرده‌اند، تقسیم‌بندی کنید. لینک های پرداخت سفارشی باید به طور ایمن در پیام ها جاسازی شوند تا مشتریان بتوانند به صفحه پرداخت خود هدایت شوند.  

2. فرآیندهای بدون اصطکاک ایجاد کنید.

افزایش انتظارات مشتریان برای پرداخت های سریع، آسان و بدون اصطکاک ما را به نکته بعدی برای کاهش پرداخت های دیرهنگام هدایت می کند. گزینه های پرداخت سازگار با موبایل در حال تبدیل شدن به یک امر عادی است و حدود نیمی از پرداخت ها با استفاده از دستگاه تلفن همراه انجام می شود.  

گزینه‌های پرداخت دیجیتال و پرداخت‌های سازگار با تلفن همراه، به‌جای تایپ مجدد اطلاعات حساب یا کارت در هر زمان پرداخت، از قبل این اطلاعات را ذخیره می‌کنند تا کاربران بتوانند به سادگی برای پرداخت ضربه بزنند.  

پیمایش در وب‌سایت‌های صورت‌حساب با طراحی ضعیف می‌تواند یک عامل تعیین‌کننده بین پرداخت دیرهنگام یا به موقع باشد. همچنین می‌توانید اصطکاک را در طول فرآیند پرداخت با اطمینان از اینکه از یک طراحی تلفن همراه واکنش‌گرا برای وب‌سایت خود استفاده می‌کنید که برای پیمایش در انواع مختلف دستگاه‌ها ساده است، کاهش دهید.  

3. پرداخت های دیجیتال را ترویج دهید.

اگرچه به نظر نمی‌رسد قانون‌گذاران هنوز آماده اجرای یک جامعه بدون پول نقد هستند، واکنش به همه‌گیری COVID-19 باعث شده است که بسیاری از مردم به روش‌های پرداخت دیجیتال روی بیاورند. صورت‌حساب‌های کاغذی را می‌توان با کدهای QR چاپ کرد که مشتریان را مستقیماً به صفحه پرداخت آنها به عنوان راهی برای انتقال مصرف‌کنندگان به سمت پرداخت‌های الکترونیکی می‌برد.  

بسیاری از مردم شروع به استفاده از کیف پول های دیجیتال کرده اند، زیرا استفاده از آنها راحت است و به تلاش زیادی نیاز ندارد. به همین دلیل استفاده از درگاه پرداخت دارای ویژگی‌های حیاتی مانند پایانه‌های مجازی و صورت‌حساب مکرر اهمیت دارد.  

نتیجه گیری:  

فناوری پرداخت در مدت زمان بسیار کوتاهی راه طولانی را پیموده است. در واقع، انتظار می‌رود بازار راه‌حل‌های پردازش پرداخت از ارزش فعلی 60 میلیارد دلاری خود تا سال 2026 به بیش از 140 میلیارد دلار افزایش یابد. افزایش پذیرش کیف پول‌های الکترونیکی، تقاضای رو به رشد در شرکت‌های بزرگ و طرح‌های حمایتی در اتحادیه اروپا ایجاد کرده است. یک محیط آنلاین امن که در آن مصرف کنندگان می توانند به راحتی و کارآمد پرداخت کنند. سازمان‌ها باید از فناوری پرداخت و استراتژی‌های تبلیغاتی برای انتقال مشتریان به پرداخت‌های الکترونیکی و بهبود فرآیندهای پرداخت اقساط و قبوض موجود استفاده کنند. یادآوری‌های خودکار، فرآیندهای بدون اصطکاک، و ارتقای پرداخت‌های دیجیتال همه راه‌هایی هستند که کسب‌وکارها می‌توانند به مشتریان خود کمک کنند تا بیشتر پرداخت‌های خود را به موقع انجام دهند.