تاریخ 1400/09/27         ساعت 15:55     گروه خبری مقالات

اینترنت پرسرعت و استفاده گسترده از گوشی های هوشمند کمک قابل توجهی به رشد این صنعت کرده است. تنها در ایالات متحده آمریکا، شرکت های فین تک بیش از 12.4 میلیارد دلار در سال 2018 جذب کردند که نسبت به سال قبل (2017) 43 درصد افزایش یافته است.
تصویر


آیا فین‌تک باعث رشد تراکنش بانکی می شود؟

اینترنت پرسرعت و استفاده گسترده از گوشی های هوشمند کمک قابل توجهی به رشد این صنعت کرده است. تنها در ایالات متحده آمریکا، شرکت های فین تک بیش از 12.4 میلیارد دلار در سال 2018 جذب کردند که نسبت به سال قبل (2017) 43 درصد افزایش یافته است.  

اگر هنوز می‌پرسید فین‌تک چیست؟ فین تک اساساً استفاده از فناوری برای بهبود روش ارائه خدمات مالی به مردم است. با فین تک، خدمات مالی در مقایسه با خدمات مالی سنتی با سرعت و هزینه کمتری انجام می شود. به همین دلیل است که فین تک نحوه ارائه این خدمات توسط بازیگران سنتی صنعت مالی را مختل کرده است. برخی از بخش هایی که تحت تأثیر فین تک قرار گرفته اند عبارتند از: بیمه، خدمات بانکی، تجارت، مدیریت ریسک و غیره.  

در دهه گذشته، فین تک منجر به تولد چندین استارتاپ در سراسر جهان شده است. مشکلات رایجی که همه این استارت آپ ها سعی در رفع آن دارند، مشکل در دسترسی به خدمات مالی، سرعت پایین تراکنش ها و نرخ بالای انتقال است. اینها همان مشکلاتی هستند که اکثر ارزهای دیجیتال سعی در رفع آن دارند.  

اگر قصد دارید در فین‌تک شغل یا کسب‌وکاری را شروع کنید، حدس می‌زنم سوالی که در حال حاضر از خود می‌پرسید این است که آیا فین‌تک واقعا ارزش دنبال کردن را از نظر سود مالی دارد؟ پاسخ کوتاه بله است، اما پس از مقداری سرمایه گذاری از نظر پول، زمان یا هر دو. بسته به اینکه قصد دارید کدام خدمات مالی را مختل کنید، به وضوح کارهایی را انجام خواهید داد تا نتایج مثبتی را مشاهده کنید.  

کارهایی که باید انجام دهید تا شانس کسب درآمد بزرگ در فین تک داشته باشید عبارتند از:

مشکل واضحی دارید که قصد حل آن را دارید.

اگر می خواهید در فین تک تجارت کنید، این باید اولین قدم شما باشد. مشکل اصلی را در سیستم های سنتی فعلی یا حتی در صنعت فین تک که می خواهید درست کنید، شناسایی کنید. این می تواند هزینه تراکنش ها، دسترسی آسان به خدمات مالی یا سرعت بخشیدن به فرآیندهای خدمات مالی خاص باشد. ایده های شما باید بر روی یک مشکل خاص یا مجموعه ای از مشکلاتی که می خواهید حل کنید متمرکز شود  

کسب دانش در مورد صنعت

پس از شناسایی مشکلی که می خواهید حل کنید، باید دانش کافی در مورد صنعت به دست آورید. داشتن پیشینه مالی یا فنی به شما مزیتی می دهد، اما حتی شما هم چنین پیش زمینه ای ندارید، همچنان می توانید با گذشت زمان یاد بگیرید. بهترین راه برای یادگیری می تواند از طریق کار با یک شرکت فن آوری دیگر یا حتی یک شرکت مالی سنتی برای درک چگونگی کار کردن باشد. این نه تنها به شما کمک می کند تا ایده خود را در فین تک شکل دهید، بلکه به شما فرصتی می دهد تا نحوه کار این صنعت و چالش های موجود را نیز بیاموزید.  

جهانی فکر کنید

بیشتر شرکت‌های فین‌تک از طریق دریافت درصد بسیار کمی از پولی که در هر انتقال شرکت دارند، درآمد کسب می‌کنند. این بدان معناست که برای جمع شدن پول، باید تا آنجا که ممکن است تراکنش های بیشتری را پردازش کنید. این امر مستلزم آن است که بسیاری از کاربران راه حل فین‌تک شما را اتخاذ کنند و گاهی اوقات ممکن است منطقه محلی شما به تنهایی برای دریافت این اعداد کافی نباشد.  

از افراد همفکر بخواهید با شما کار کنند

مانند هر شرکت دیگری، ساخت یک شرکت فین تک آسان نیست و داشتن افراد همفکر در اطراف شما برای انگیزه شما بسیار مهم است. من به شدت شما را تشویق می کنم که سعی نکنید دوستان و خانواده هایی را که هرگز علاقه ای به کارآفرینی نشان نداده اند را متقاعد نکنید. بهتر است در رویدادهای فین تک شرکت کنید و ایده خود را در آنجا با چند نفر به اشتراک بگذارید. احتمال زیاد است، به احتمال زیاد افرادی را پیدا خواهید کرد که به ایده شما علاقه مند هستند و آماده پیوستن به شما هستند  

هر چه زودتر شروع کنید.

اگر واقعاً برای ورود به فین‌تک ایده‌ای دارید که می‌تواند مشکل خاصی را حل کند، حرکت کنید. هر چه زودتر شروع کنید تا از اتلاف وقت زیاد برای اصلاح ایده با استفاده از فرضیاتی که حتی ممکن است درست نباشند جلوگیری کنید. حداقل محصول قابل دوام را در اسرع وقت بسازید و شروع به آزمایش ایده خود در بازار واقعی کنید. این به شما کمک می کند تا مقدار زیادی در هزینه، انرژی و زمان صرفه جویی کنید.  

نتیجه گیری:  

فین تک یکی از صنایع رو به رشد در سراسر جهان است و این روند احتمالاً تا چند سال آینده نیز به همین شکل باقی خواهد ماند. همانطور که به آینده خدمات مالی و پیشرفت فین تک نگاه می کنیم، شاهد پیشرفت و تغییر در افق هستیم که نیازمند نوآوری و انطباق است. با پیگیری این روندهای نوظهور، می توانید مطمئن شوید که از ابزارهای فین تک دهه جدید استفاده خواهد شد. هستند، بلکه حوزه‌ای که کارشناسان فن‌آوری به دنبال آن هستند، ناامید هستند.

از طرفی همه‌گیری ویروس کرونا فضای فین‌تک را تغییر داده و پرداخت الکترونیک و بانکداری آنلاین را در سراسر جهان تقویت کرده است. بنابراین، پاسخ این که آیا فین‌تک باعث رشد تراکنش بانکی می شود یا خیر، بدیهی است که بله است. زیرا اگر صنعت پرداخت نبود، فین تک به این رشد نمی رسید.