تاریخ 1400/08/26         ساعت 11:49     گروه خبری مقالات

ایمنی و مراقبت از بیمار هر روز یکی از دغدغه های اصلی پرستاران، پزشکان، مدیران و کارکنان بخش مراقبت های بهداشتی است. با این حال، اجتناب از خطاهای انسانی گاه به گاه دشوار است، حتی اگر تمرین‌کنندگان با تجربه و ماهر باشند. مچ بندهای بارکد شناسایی بیمار به کاهش خطاهای شناسایی بیمار تا حد قابل توجهی کمک کرده است. این فناوری به غیر از شناسایی و ایمنی بیمار، مزایای بسیار دیگری نیز ارائه می دهد. همچنین منجر به افزایش کارایی عملیاتی شده است.
تصویر


اهمیت مچ بند بیمار در مراقبت های بهداشتی

ایمنی و مراقبت از بیمار هر روز یکی از دغدغه های اصلی پرستاران، پزشکان، مدیران و کارکنان بخش مراقبت های بهداشتی است. با این حال، اجتناب از خطاهای انسانی گاه به گاه دشوار است، حتی اگر تمرین‌کنندگان با تجربه و ماهر باشند. مچ بندهای بارکد شناسایی بیمار به کاهش خطاهای شناسایی بیمار تا حد قابل توجهی کمک کرده است. این فناوری به غیر از شناسایی و ایمنی بیمار، مزایای بسیار دیگری نیز ارائه می دهد. همچنین منجر به افزایش کارایی عملیاتی شده است. هنگامی که فردی دارای یک وضعیت پزشکی شدید است که ممکن است نیاز به کمک پزشکی فوری داشته باشد، مچ بندهای بیمار به کمک مراقبت های بهداشتی می آیند. بیماران آلزایمر یا اوتیستیک نمی توانند نگرانی های خود را به دیگران بیان کنند. پزشکان یا پرستاران یا مراقبانی که از چنین بیمارانی مراقبت می کنند، مچ بندهای پزشکی را بسیار مؤثر می یابند.  

مچ بندهای بیمار چیست و چگونه کار می کند؟

آنها برچسب هایی هستند که توسط افرادی با شرایط پزشکی جدی پوشیده می شوند. در طول یک اپیزود، مچ بندهای بیمار به دیگران نشان می دهد که فرد به کمک فوری پزشکی نیاز دارد. هنگامی که فرد قادر به اطلاع دیگران از بیماری خود نیست یا در صورت بیهوشی از این برچسب ها برای اطلاع دادن به پزشکان از وضعیت بیمار استفاده می شود. نام، شماره تماس و وضعیت پزشکی فرد در تگ حک می شود. این به اولین پاسخ دهندگان امکان دسترسی به اطلاعات پزشکی و تاریخچه بیمار را می دهد. مچ بند های بیمار در سبک های مختلف تولید می شوند و می توانند سفارشی شوند.  

چرا مچ بندهای بیمار مهم هستند؟

در حالی که آنها چندین کاربرد دارند، اما در بخش مراقبت های بهداشتی ضروری هستند. آنها به متخصصان مراقبت های بهداشتی و اولین پاسخ دهندگان کمک می کنند تا دیدگاهی عمیق از نیازهای مراقبت های بهداشتی و تاریخچه پزشکی بیمار داشته باشند. هنگامی که بیمار قادر به برقراری ارتباط با بیماری خود نیست، مچ بندهای بیمار ایمن ترین و سریع ترین مراقبت ممکن را تضمین می کند. آنها از خطاهای پزشکی مضر جلوگیری می کنند و از تبدیل شدن اورژانس های جزئی به موارد شدید کمک می کنند. متخصصان مراقبت های بهداشتی می توانند به سرعت تشخیص دقیق داده و درمان مناسب را انجام دهند. مچ بندهای بیمار ایمنی بیماران را حفظ می کند.  

ایمنی و شناسایی بیمار

مچ بندهای بیمار به ردیابی دارو کمک می کند، فرآیند پذیرش بیمار را کارآمدتر می کند و بیماران را در تمام مدت اقامتشان دسته بندی می کند. در زمان پذیرش مچ بندهای بارکد ایجاد می شود و بر اساس نیاز بیمار اطلاعات خاص به طور مستمر به روز می شود. با برچسب بارکد سوابق پزشکی، نمونه ها و داروها برچسب گذاری می شوند. به منظور ردیابی اطلاعات حیاتی بیمار، پزشکان و پرستاران می توانند به راحتی آنها را اسکن کنند. در حالی که پرستار در کنار بالین بیمار است می تواند با استفاده از چاپگر متحرک مچ بند بسازد. هر بار که دارو تجویز می شود، یک پرستار یا پزشک می تواند مچ بند بیمار را اسکن کند. متخصصان مراقبت های بهداشتی می توانند درمان صحیح را با کمک این مچ بندهای بارکد ارائه دهند. با کاهش خطاها ایمنی بیمار را تضمین می کند.  

باعث صرفه جویی در زمان و منابع می شود

برای تغییرات گردش کار در بیمارستان ها، مچ بندهای بارکد بسیار مهم هستند. پزشکان می توانند با اسکن بارکد منحصر به فرد مرتبط با هر بیمار، تمام اطلاعات پزشکی قبلی را مشاهده کنند. این به پزشکان و پرستاران کمک می کند تا در طول شیفت کاری خود به طور موثرتر از بیماران مراقبت کنند و حتی می تواند در زمان و منابع صرفه جویی کند. این اجازه می دهد تا تمام اطلاعات مربوط به بیمار بلافاصله به صورت الکترونیکی ثبت شود و به حذف جمع آوری دستی داده ها و خطاهای انسانی بالقوه کمک می کند.  

پذیرش بدون درز و سهولت استفاده

استفاده از آن آسان است و نیازی به یادگیری نحوه استفاده از فناوری توسط پزشکان و پرستاران نیست. آنها فقط با اسکن مچ بندهای بارکد اطلاعات حیاتی را دریافت خواهند کرد. استفاده از چاپگرها و اسکنرهای بارکد حتی برای پرستارانی که کمتر از همه فن‌آوری دارند، آسان است. چاپگرهای بارکد معمولاً متحرک، بادوام و کوچک هستند. تعویض کارتریج ها نیز بسیار آسان است.  

چه کسی به مچ بند بیمار نیاز دارد؟

هرکسی که بیماری شدید یا مزمن دارد باید از آن استفاده کند. در شرایط اضطراری اطلاعات مربوطه را در اختیار متخصصان مراقبت های بهداشتی قرار می دهد. این دستبندها معمولاً توسط افراد مبتلا به صرع، ضربان ساز، دیابتی ها، زوال عقل، آلرژی های غذایی، آسم، اوتیسم، بیماری های قلبی یا ریوی و سرطان استفاده می شود.  

پرینتر دستبند های بیمارستانی:

برای چاپ دستبند های بیمارستانی با سایزهای مختلف، از دستگاه پرینتر مچ بند بیمارستانی مخصوص برای چنین کاری استفاده میگردد. داشتن پرینتر دستبند های بیمارستانی به جهت بالابردن سرعت و کیفیت کار لازم بوده و باعث تسهیل در روند افزایش کار شده، تهیه دستبند ها با کیفیت، یک کار ساده با راه حل صحیح است در هر سیستم یک پرینتر مچ بند همراه با مچبندها و نرم افزار مخصوص وجود دارد. چه حجم پرینتر کم باشد برای چاپ بلافاصله مچ بند ها و چه به صورت دسته های بزرگ چابگر رومیزی مچ بند بیمارستانی خود دارای کارتریجی است که شامل مچ بند مخصوص این دستگاه بوده بهراحتی تعویض می شود.  

نتیجه گیری:  

یکی از لوازم مهم و ضروری که در بیمارستان ها و مراکز درمانی استفاده میگردد دستبند های بیمارستانی است به جهت ردیابی و تشخیص بیماران کاربرد دارد. از قوانین جدید گرفته تا داروها و درمان های جدید، صنعت مراقبت های بهداشتی هر روز در حال تغییر است. مچ بند بیماران بارکد می تواند از بسیاری جهات ثابت باشد. این به افزایش کارایی عملیاتی و دقیق تر کردن فرآیندهای روزمره کمک می کند. این به پزشکان کمک می کند تا بیشتر روی بیماران خود تمرکز کنند و بهترین مراقبت ممکن را ارائه دهند.