برسام 



برسام از اسامی شاهنامه و به معنی بالاترین قسم و آتش بزرگ است. آتش نزد ایرانیان باستان، مقدس و مورد ستایش بوده است. "سامانه مدیریت واسط کاربری برسام" با همین رویکرد و برگرفته از انواع خدماتی که در آن قابل ارائه می باشد، نامگذاری شده است. امروز با توسعه مفاهیمی مانند Open API، Open Banking & Insurance کسب و کارها دچار تحولات بنیادی شده اند. این تحولات بر پایه فناوری اطلاعات و تحول دیجیتال، نگرش عمیقی بر آنچه که در گذشته بوده و آنچه که در آینده متصور هستند را مورد باز طراحی خود قرار خواهد داد. در این بین ابزارهای کاربردی و یکپارچه باعث تسریع در ارائه خدمات جدید و ایجاد ارزش آفرینی ویژه ای خواهند شد. با همین رویکرد "سامانه برسام" طراحی و تولید شده است.  

سامانه ای که امکان بهره گیری و گره زدن ارزش افزوده را با سایر سرویس های فناورانه داشته و امکان توسعه نامحدودی را در خود نهفته دارد. ضمنا یکپارچگی خود را با سایر سامانه های این شرکت از جمله "سامیار" برقرار دارد. قابلیت استفاده از خدمات GSB,PGSB و سایر API های تولید شده توسط سایر سازمان ها برگرفته از پایگاه داده داخلی و یا خارج از سازمان را داشته و در نهایت امکان اتصال به سخت افزارهای مورد استفاده نیز مهیا است. این سامانه مشتریان درون سازمانی متعددی از جمله ادارات فناوری اطلاعات، تحقیق و توسعه، طرح و برنامه، سیستم ها و روش ها و توسعه کسب و کار را شامل می شود.  

ویژگی های برسام عبارتند از:

ویژگی های کلی سامانه مدیریت واسط کاربری برسام بر اساس Open API و توسعه سریع کسب و کار و بهینه سازی ارائه خدمات سازمانی و ارزش آفرینی دیجیتال طراحی و تولید شده است.

1. امکان استفاده از API های مختلف

هر نوع رابط کاربری ارائه شده توسط سازمان های مختلف و اضافه کردن آن ها و ترکیب شان با سرویس های دورن سازمانی جهت خلق ارزش آفرینی جدید در سامانه به صورت کاملا عملیاتی مهیا شده است. فقط کافی است کاربر شناخت درستی از فرایند کسب و کار مذکور داشته و سپس با Drag & Drop کردن API مورد نظر، فرایندهای خود را طراحی کند.

2. تولید واسط کاربری (UI) اتوماتیک بر اساس API

ایجاد واسط کاربری و دغدغه های ایجاد آن همواره قسمتی از مشکلات توسعه خدمات جدید است. اما در سامانه برسام این مهم تسهیل شده است. کاربر سیستم به سادگی می تواند پس از طراحی و یا باز طراحی فرایندهای کسب و کار سازمان، براساس این قابلیت اقدام به ایجاد UI مربوطه جهت شروع استفاده از خدمات ایجاد شده نماید.

3. امکان تعریف فرایند های نرم افزاری و سخت افزاری

اتصال API های فراخوانی شده و ارائه خدماتی که بر پایه یک سخت افزار می باشد، به عنوان یکی از پیچیدگی های کسب و کار است. بعنوان مثال ارائه خدمات صدور کارت بانکی بر طبق فراخوانی و استعلامات مورد نیاز از طریق API به صورت کاملا اتوماتیک باعث افزایش دقت، سرعت، رضایت مشتری و کاهش هزینه و خطا در فرایند تولید آن می شود. در این سامانه کاربر سیستم کافی است با آگاهی از ترتیب فراخوانی فرامین سخت افزار مورد استفاده، امکان برقراری ارتباط بین API های فراخوانی شده و نتیجه استعلامات مورد نیاز، اقدام به اجرای یک یا چند عملیات سخت افزاری نماید.