همایش نمایندگان مبناکارت آریا برگزارشد
گزارشی از فرزانه رحیم زاده
با حضور بیش از 80 نماینده فعال و متعهد مبناکارت آریا از سراسر نقاط ایران همایشی در روز چهارشنبه چهارم تیرماه در هتل بزرگ تهران برپا شد.
مدیریت عامل مبناکارت آریا در همایش نمایندگان که با حضور 80 نماینده از سراسر نقاط ایران تشکیل شد با عرض تشکر ویژه از این گردهمایی بزرگ و قدردانی از پویایی و همدلی این عزیزان، با بیان کلیتی از فعالیت مبناکارت آریا اظهارداشت: شرکت مبنا کارت آریا از سال 1386 فعالیت خود را در عرصه بانکی و غیر بانکی در خصوص تجهیزات آغاز و با اخذ مجوز P.S.P از بانک مرکزی با هدف ارائه و پشتیبانی دستگاه های POS شروع به فعالیت کرد و تا کنون در شبکه بانکی با بانک تجارت، بانک شهر، بانک توسعه تعاون و چند بانک دیگر این مسیر را طی نمود.
وی گفت: شرکت مبنا کارت آریا با ارائه بیش از چهل میلیون کارت به بانکهای کشور ، دارای رتبه اول دراین محصول است و در زمینه ارائه دستگاههای صدور آنی کارت با بیش از 4000 دستگاه در سطح کشور آماده خدمت گذاری میباشد. در حال حاضر شرکت با معرفی دو محصول جدید در حوزه سیستمهای بانکی، سورتر اسکناس و دستگاه چک اسکنر آماده شروع فعالیت تازهای است.
حیدرپور در ادمه افزود: مبنا کارت آریا با دارا بودن نمایندگی انحصاری از مطرحترین کمپانیهای دنیا که در زمینه دستگاه سورتر اسکناس از کمپانی جی.آر.جی و دستگاه صدور آنی کارت از کمپانی آی.دی.پی، آماده ارایه خدمات به مشتریان خود می باشد.
مدیریت عامل مبناکارت آریا همچنین در خصوص هدف برگزاری این همایش گفت: هدف از برگزاری این همایش ارایه اهداف شرکت در خصوص کیفیت خدمات پشتیبانی به نمایندگان است که در این راستا دو مبحث دنبال می گردد: ابتدا بحث خدمات پس از فروش و دیگری بحث فروش محصولات که ما با بررسی مستمر طی مدت دو سال گذشته تاکنون با مشاهده پتانسیل موجود در همکاران خود در جهت گسترش بازار محصولات، شایسته دیدیم با گردهم آیی یکروزه مسایل و اطلاعات مرتبط را در میان بگذاریم.
وی در ادامه تصریح کرد: شرکت سعی بر این دارد که هرساله محصولی را به سبد کالای خود اضافه نماید و این نویدی است بر پویایی و رشد شرکت که بهره مندی بیشتر نمایندگان عزیز را موجب میشود. ما میخواهیم سطح کیفی نمایندگان را از لحاظ استاندارد فنی و سایر موارد به سطحی برسانیم که به مشتریانمان اعلام کنیم شما تنها خریدار محصولات ما نیستید بلکه بسته ای از محصول و خدمات مربوطه را دریافت مینمایید.
وی با دادن نویدی به همکاران شرکت افزود: امسال سال سرنوشت سازی برای ما خواهد بود چرا که شرکت هدف خود را بر گسترش فروش و خدمات پس از فروش معطوف داشته است. این شرکت در طی سال گذشته سعی در برگزاری دورههای آموزشی و تخصصی جهت نمایندگان خود داشته که در صورت موفقیت در این دورهها با اخذ گواهینامه از شرکت مبنا کارت آریا رتبه بندی خواهند شد. شرکت هدف خود را جهت سرمایه گذاری بر روی نمایندگان خود معطوف کرده نمایندگانی که در شرایط سخت در کلیه استانها با هدف خدمت رسانی تلاش شایانی را دارند که همینجا کمال تشکر را از تک تک شما داشته و دست مریزاد می گوییم.
مدیرعامل مبناکارت آریا در پایان اظهارات خود گفت: همکاری ما و شما عزیزان در پروژههای خدمات پس از فروش باعث شده که شرکت مبنا کارت آریا از مشتریان خود که همان بانکها میباشند رضایت و تقدیر دریافت نماید. ما باور داریم بدون خدمات پس از فروش، فروشی حادث نمیگردد.
در ادامه همایش امیر نصرآبادی معاونت پشتیبانی و خدمات پس از فروش گفت: امروزه مهمترین گزینه CRM ، خدمات پس از فروش است و آنچه حائز اهمیت است، خشنودی مشتری است.
به دلیل این که محصولات تقریباً به یکدیگر شبیه شدهاند و کارآیی و ارزش افزوده آنها تا حدودی برابر است، ابزار رقابت در بخش خدمات پس از فروش قرار گرفته است. شرکت مبنا کارت آریا قصد دارد با معرفی روش خدمات نوین در سراسر کشور یکی از شرکتهای پیشرو در این زمینه باشد. از آنجایی که قیمت و کیفیت خدمات با دیگران مشابه است، روش ارائه خدمات و سرویس متفاوت در بین رقبا برجسته خواهد شد.
وی اظهار داشت: خدمات پس از فروش قبل از تولید یا واردات یک محصول آغاز و تا سالها پس از تولید و فروش آن ادامه مییابد و دارای سه حوزه سازمان، شبکه و مشتری است. سیاستهای ارائه خدمات و روش آن در حوزه سازمان، اجرای سیاستها در حوزه شبکه و بازخورد تاثیر سیاستها و اجرا در حوزه مشتری انجام و بررسی میگردد.
نصرآبادی در ادامه افزود: چرخه شبکه خدمات پس از فروش از بخشهای مختلفی تشکیل میگردد که مهمترین آنها کال سنتر و هلپ دسک/ واحدهای فنی/ انبار قطعات و بازرگانی/ رضایت مشتری/ امور مشتریان و امور نمایندگان میباشند. تعمیرات نیز در چهار سطح انجام میپذیرد که سطوح اول و دوم در بین شرکتها متداول تر است.جهت جلب رضایت مشتری و خشنودی ایشان لازم است از روشهای نوین ارائه خدمات استفاده شود. روش 3-1-6 در ارائه خدمات به مشتریان، مشتری مداری، خوشنودی مشتری و MOT ( لحظه سرنوشت ساز ) را رعایت میکند.
وی با بیان هدف شرکت مبنا کارت همانند شرکتهای بزرگ دنیا تصریح کرد: برای ایجاد مشابهت فعالیت با شرکتهای بزرگ دنیا مبناکارت در نظر دارد این روش را در خدمات پس از فروش خود به اجرا در آورد به همین منظور کارگاههای آموزشی فنی و غیر فنی در این مجموعه برقرار است و کارکنان و نمایندهها تحت آموزش مستمر دورههای تعمیرات/ مشتری مداری/ MOT / 3-1-6 و آموزشهای دیگر قرار میگیرند و پس از قبولی در آزمون نهایی موفق به دریافت گواهینامه آموزشی میگردند.آنچه برای شرکت مهم است، رضایت و خشنودی مشتری است. سم والتون بنیانگذار والمارت میگوید: هر سازمان فقط یک مدیر دارد و آن مشتری است. او میتواند همه کارمندان را اخراج کند. از رییس تا کارمندان جزء ...فقط کافی است پول خود را جای دیگری خرج کند
محمد رضا خلیق سرپرست امور نمایندگان مبناکارت آریا در ادامه همایش با بیان اینکه شرکت مبنا کارت آریا علاوه بر دفتر مرکزی خدمات پس از فروش در تهران، دارای شبکه نمایندگی در 30 مرکز استان و 300 شهرستان در سرتاسر کشور میباشد که میتوان از جهات مختلف از این پتانسیل بهره برداری مناسب کرد، به گونهای که شرکت مبنا کارت و نمایندگان آن هر دو بهرهمند شوند در اظهار داشت: فرآیند روال اجرای کار در واحد امور نمایندگان مبنا کارت آریا توضیح داده شد. انجام Happy Call از مشتری در سال 93 از اهم فعالیتهای این واحد میباشد و نتایج آن در امتیازدهی و رتبه بندی نمایندگی تاثیر مستقیم دارد
وی گفت: عملکرد نمایندگان در سال جاری مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.(کنترل و ارزیابی جز لاینفک هرگونه فعالیت و کار اجرایی به شمار میرود و ارزیابی عملکرد عبارتست از یک سیستم بازخور که دربرگیرنده ارزیابی مستقیم عملکرد اشخاص یا سازمانها میباشد
سرپرست امور نمایندگان مبناکارت آریا در خصوص مزایای ارزیابی، کنترل و نظارت تصریح کرد:
▪ تجزیه و تحلیل نتایج ارزیابی و شناسایی انحرافات
▪ ارائه برنامه های اصلاحی و انجام اصلاحات به موقع
▪ ایجاد نظم در انجام وظایف
▪ شناسایی نقاط قوت و ضعف
▪ ایجاد سیستم عادلانه پاداش و تنبیه
▪ کنترل و تخصیص بهینه منابع
▪ کاهش ضایعات
▪ افزایش امید به پیشرفت برنامه ها
▪ تعیین استاندارد
▪ مقایسه بین عملکرد و استاندارد
▪ دیدگاههای سنتی و نوین در ارزیابی عملکرد از جمله مزایای ارزیابی، کنترل و نظارت میباشد.
خلیق همچنین گفت: در دیدگاه سنتی، مهمترین هدف ارزیابی، قضاوت و یادآوری عملکرد میباشد درحالی که در دیدگاه مدرن، فلسفه ارزیابی، بر رشد، توسعه و بهبود ظرفیت ارزیابی شونده متمرکز شده است.
وی در خصوص بازدید و بازرسی از نمایندگان اظهار داشت: در راستای سیاستهای اصولی و مشارکتی در خصوص راهبرد پروژههای مشترک فی مابین شرکت "مبنا کارت آریا" و نمایندگیهای استانی تحت پوشش خود، دستورالعمل زمانبندی و نحوه بازدید و بازرسی از نمایندگان استانی جهت انجام هماهنگیهای لازم، آموزش بیشتر و همچنین برقراری ارتباط سازنده با نمایندگیها و ارزیابی عملکرد ایشان توسط واحد امور نمایندگان در سال 93 تهیه و تنظیم گردیده است که در بازههای زمانی متناسب در سال 93 مورد بازدید قرار خواهند گرفت.
خلیق در تشریح انواع نمایندگیها افزود: نماینده خدمات پس از فروش
Collection Point تعمیرات سطح1 ( نرم افزاری ) تعمیرات سطح2 ( سخت افزاری)، نماینده فروش
کالا و مواد مصرفی هستند که باید در جهت فروش و خدمت رسانی تاثیر شایانی بر پرتفوی شرکت داشته باشند.
ملاکی با معرفی برندهایی که شرکت مبنا کارت آریا در زمینه فروش محصولات و همچنین خدمات آنها فعالیت مینماید و اشاره به اهمیت این برندها در کشورهای مختلف جهان اظهار داشت: این موارد شامل:
IDP : که دستگاههای کارت پرینترهای بانکی اسمارت از این شرکت در حال فروش و ارایه میباشد و چندین هزار دستگاه از این مدل در حال استفاده در بانکهای کشور هستند.
GRG : که بیشترین سهم بازارهای کشورهای جهان را در فروش دستگاههای ATM دارا میباشد و درحال حاضر شرکت مبنا کارت در حال فعالیت بروی دستگاههای سورتر اسکناس از این شرکت میباشد.
SCREEN CHECK :که جزو کارت پرینترهای بسیار با کیفیت از نوع چاپ غیر مستقیم میباشد.
ZEBRA : که جزو معروفترین شرکت های سازنده چاپگر در جهان میباشد.
وی در خصوص تقسیمبندی دستگاههای تحت پوشش مبنا کارت آریا گفت: این بخش شامل دستگاههای بانکی و دستگاههای غیر بانکی میشوند که تقسیمبندی دستگاههای بانکی شامل کارت پرینتر ها و سورتر است و معرفی دستگاههای غیر بانکی شامل مچ بند پرینتر های مدل HC 100 از شرکت Zebra و مزایای استفاده از این نوع پرینتر در مراکز درمانی است و کارت پرینتر های شرکتی و سازمانی (P120؛ P330؛ P430؛ ZXP3؛ SC 330؛ SC 7000) می باشند.
وی در ادامه در خصوص معرفی کارت پرینترهای مختلف با چاپ مستقیم و غیر مستقیم، معرفی انواع کارتهای PVC و تفاوت آنها، معرفی ماژولهای مختلف شامل RF ؛IC ؛ LAN؛ROTATOR؛ MAGNET قابل نصب بروی برخی از دستگاههای کارت پرینتر پرداخت.
علیمحمدی نیز در همایش در خصوص مسایل مرتبط با اسکناس و نقش سورترها تصریح کرد: برخلاف تصور مردم استفاده از اسکناس در امور روزمره زندگی در سراسر دنیا رو به افزایش بوده و مطابق گزارش بانکهای مرکزی اروپا این روند بعد از رکود اقتصادی سالهای اخیر و بی اعتمادی مردم به بانکها تقریبا از سال 2010 مشاهده شده است.
همچنین افزایش تبهکاریهای الکترونیکی و نیز رصد مالیاتی دولتها بر روند جابه جایی پول یکی دیگر از عمده دلایل استفاده مردم از اسکناس بوده است. با توجه به این نتایج لزوم گردش اسکناس سالم و اصیل برای خزانه بانکها و فروشگاهای بزرگ که دارای حجم انبوهی گردش مالی از طریق اسکناسها هستند کاملاً مشخص است، به همین جهت استفاده از دستگاهای سورتر اسکناس روزبه روز رشد داشته و در این میان دستگاههایی که عملکرد مناسبتری در خصوص تشخیص کیفیت و اصالت اسکناس داشتهاند گوی رقبت را از سایر سازندگان ربودهاند.
وی گفت: یکی از این کمپانیهای موفق شرکت GRG بوده که با اتکا به دانش خود در زمینه تولید ATM و دیسپنسرهای اسکناس توانسته است سورتری طراحی و تولید نماید که در اندک زمان سهم قابل توجهی از بازار بانکی و فروشگاهی دنیا را به خود اختصاص داده است.
شرکت مبنا کارت آریا نیز با همکاری کمپانی GRG به عنوان نماینده انحصاری این کمپانی در خصوص سورترهای اسکناس در حال حاضر توانسته است این محصولات با کیفیت را به بازار ایران معرفی نماید.
در پایان همایش با حضور مدیریت عامل و سرپرست امور نمایندگان مبناکارت آریا و مشاور تبلیغات و روابط عمومی، به قید قرعه به 5 نفر از نمایندگان هدایایی اهدا شد همچنین در احتساب رتبه بندی صورت گرفته به 5 تن از همکاران به ترتیب رتبه بندی اول تا پنجم لوح تقدیر و هدیه نفیس و به 5 نفر دیگر از رتبه 5 تا 10 لوح تقدیر اهدا شد.