تاریخ 1396/09/19     تعداد دفعات مشاهده 33180 بار     ساعت 16:55     گروه خبری اخبار بازرگانی مبنا کارت آریا

محصول جدید شرکت بازرگانی مبنا کارت آریا

کیوسک غیر نقدی - Cashless (ATM)
کیوسک،کیوسک غیر نقدی، Cashless ، ATM

محصول جدید شرکت بازرگانی مبنا کارت آریا

کیوسک غیر نقدی

شرکت بازرگانی مبنا کارت آریا در راستای ارائه خدمات جدید‌، اقدام به تجهیز دستگاه الکترونیکی کیوسک (Cashless) نموده است. این دستگاه با تجهیز و بهره‌ گیری از ابزارهای متعدد اعم از کارتخوان، بارکدخوان، چاپگر و صفحه نمایش لمسی با اتصال به شبکه های بانکی توانایی ارائه تمامی خدمات مورد نیاز مشتریان (به غیر از امکان برداشت وجه نقد) را دارا می‌باشد.

کیوسک غیرنقدی یا Cashless ATM تمام انتظارات مشتریان از دستگاه خودپرداز و خدمات سلف‌سرویس بانکی را به‌جز پرداخت وجه نقد، برآورده می‌کند و با توجه به طراحی آن برای پرداخت قبوض و انجام تراکنش‌های بانکداری الکترونیک مانند انتقال وجه بسیار مناسب است. به دلیل مجهز بودن به فناوری‌های روز قابلیت ارائه سرویس‌های مختلف و به روز مشتریان بر روی آن وجود دارد.

درواقع کیوسک غیرنقدی در زمره نسل جدیدی از دستگاه‌های بانکی به شمار می‌آید که بر مبنای نیاز مشتری و زیرساخت‌های هر بانک، می‌توان امکان ارائه خدمات متنوع بانکداری دیجیتال را روی آن پیاده‌سازی کرد. خودپرداز یا کیوسک غیرنقدی می‌تواند نقش زیادی در توسعه بانکداری الکترونیکی و همچنین کاهش بار ترافیکی دستگاه‌های خودپرداز داشته باشد.

عملکرد اصلی کیوسک غیرنقدی:

  • ارائه خدمات بانکی غیرنقدی (انتقال وجه داخلی و شتابی، خدمات کارت، خدمات بدون کارت و صورتحساب)
  • ارائه خدمات پرداخت (پرداخت قبض، خرید شارژ، شارژ کارت و…)
  • ارائه خدمات ارزش‌افزوده (بارکدخوان، خدمات و کارت بلیت و تیکت ویژه رستوران‌ها، مراکز خرید، مراکز هنری مترو و شبکه حمل‌ونقل و…)
  • پرداخت و بازپرداخت تسهیلات با کارت‌های داخلی و شتابی برای تسهیلات (داخلی)
  • ارائه خدمات contactless و پشتیبانی از تراکنش‌های آن
  •  

    درنهایت می‌توان گفت توسعه کیوسک غیرنقدی علاوه بر کمک به بانک‌ها برای توسعه انجام خدمات بانکداری الکترونیک و بانکداری دیجیتال، یکی از مهم‌ترین ابزارها در طرح تحول شعب و بازآفرینی شعب بانک‌ها و آماده‌سازی بانک‌ها برای ورود به عصر بانکداری دیجیتال است.


    کیوسک،کیوسک غیر نقدی، Cashless ، ATM
    کیوسک،کیوسک غیر نقدی، Cashless ، ATM