نرم افزار مچ بندهای بیمارستانی

تاریخ 1393/08/10     تعداد دفعات مشاهده 1846 بار     ساعت 15:40:11     گروه خبری اخبار بازرگانی مبنا کارت آریا

بومی سازی نرم افزار مچ بندهای بیمارستانی

شرکت بازرگانی مبنا کارت آریا یکی از شرکت های داخلی است که موفق به بومی سازی نرم افزار مچ بندهای بیمارستانی شده است. هم اکنون این مچ بندها با نرم افزار ایرانی در 500 بیمارستان سراسر کشور، مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از مچ بندهای بیمارستانی، مشخصات بیمارانی که در بیمارستان پذیرش می شوند ثبت و قابل ردیابی است و این کار در خصوص نوزادان نیز قابل استفاده است.
تصویر

بومی سازی نرم افزار مچ بندهای بیمارستانی


یک شرکت داخلی موفق به بومی سازی نرم افزار مچ بندهای بیمارستانی شد.

مهرداد حیدرپور مدیرعامل مبناکارت آریا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج، با اعلام این خبر گفت: پس از 1.5 سال و با صرف افزون بر یک میلیارد ریال موفق به بومی سازی نرم افزار مچ بندهای بیمارستانی شده ایم.

وی با بیان اینکه هم اکنون این مچ بندها با نرم افزار ایرانی در 500 بیمارستان سراسر کشور مورد استفاده قرار می گیرد، اظهار داشت: سیستم شناسایی بیماران مبتنی بر دستبندهای بیمارستانی حدود چهار سال است که در دنیا مطرح شده است و ما نیز همگام با دنیا این سیستم را در بیمارستان های کشور ترویج داده ایم.

حیدرپور که در حاشیه نمایشگاه مدیریت بیمارستانی سخن می گفت، تصریح کرد: با استفاده از مچ بندهای بیمارستانی، مشخصات بیمارانی که در بیمارستان پذیرش می شوند ثبت و قابل ردیابی است و این راهکار در خصوص نوزادان نیز قابل استفاده است بطوریکه مشخصات نوزادان نیز بر روی دستبند مخصوص نوزاد ثبت می شود.

به گفته مدیرعامل مبناکارت آریا، در روش های قدیم از مچ بندهایی استفاده می شد که بعضا غیر استاندارد و غیر بهداشتی بوده است اما این مچ بندهای جدید ضد میکروب و مقاوم در برابر شستشو است.

وی با اشاره به طرح شناسایی بیماران در بیمارستان ها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دنبال می شود، متذکر شد: به زودی، مچ بندهایی با تگ آر.اف.آی.دی (RFID) و قابلیت ردیابی بیمار در تمامی بخش های بیمارستانی عرضه خواهیم کرد که امکان شناسایی و پذیرش بیمار در بخش های مختلف بیمارستان را ساماندهی می کند.

حیدرپور در پایان ، خواستار حمایت های مداوم دولت از این گونه فعالیت ها به منظور ارتقای هر چه بیشتر بهداشت و سلامت کشور شد.